Skip to main content

>>به مسئولین سایت، آقایان

>>به مسئولین سایت، آقایان
ناصر کرمی

>>به مسئولین سایت، آقایان کیانوش توکلی، اقبال اقبالی،...، قرار بر این بود که افرادی که با نام مستعار و بدون شفافیّت بخشیدن به هویّت اصلی خود، به کاربران و نویسندگان با نام حقیقی و حقوقی توهین نکنند و موقعیّت خانوادگی، شخصی، اجتماعی، آنها وارد بحث ساسی و دیدگاهی نشود، تا فضای سایت برای یک گفتگو سالم ممکن شود.
کاربری تازه از راه رسیده بنام "اسامه" که مطالبی را که ایشان مطرح میکنند( از جمله زبان فارسی و تُرکی) 10 سال پیش ما آنها را مورد بحث و گفتگو و در واقع کالبد شکافی کرده ایم به میدان بحث وارد کرده است.
طبق نوشته خود ایشان، بیشر از دو سطر از مقاله مرا نخوانده، ولی در مورد آن چند کامنت نوشته است که فقط به مسائل جانبی و زبان توهین شخصی و خانوداگی را با من آغاز به اصل و نسب من توهین کرده است، مردمان عراقی، افغانی، کولی ها، و دیگران را تحقیر کرده است

من و دیگران را با اقتدار گرایی تهدید میکند.
همزمان با سیاست نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه علی خامنه ای، ایرانیان در تبعید و دو تابعیتی ها را مورد هدف قرار داده ، که میخواهد هویّت و تابعیّت ایرانی همهء ایرانیان مخالف رژیم و در تبعید را از آنها بگیرد و بی اعتبار کند، آیا یک فرد میتواند هویّت و تابعیّت یک ایرانی را از او سلب کند ؟ پشتوانهء این ادعا کجاست ؟

آیا هویّت و جایگاه و پایگاه طبقاتی و شغلی فردی مانند " اسامه" که سر بریدن و کشتن 700 هزار عراقی را نشانهء دلیری و رشادت میداند، در واقع خونریزی و خشونت بشکل داعشی ایدئولوژی ایشان است. و مسائل دیگر از این قبیل. برای شما شناخته شده و روشن هست ؟

آقای توکلی من هم مانند آقای م. سحر از پاریس به شما میگویم که آن دمکراسی که در دانمارک هست در آلمان هم هست، تازه دمکراسی آلمان یک کشور و حکومت قوی را دارد که در موارد، سیاسی و اقتصادی و نظامی درجهان تأثیر گذار است. که دانمارک در مقابل آن به حساب نمی آید.

همین دمکراسی آلمان از دو روز پیش، دو گردهمایی و همایش های بزرگ تُرک تباری را در سطح حکومت، وزراء، رئیس جمهور ، پرزیدنت و دادگستری ترکیه که قرار بود در آلمان بر گزار شوذ لغو کرد، آنهم صرفآ به مناسبت خدشه دار کردن و نبود دمکراسی و دیکتاتوری در ترکیه و برای جلو گیری از سوء استفاده حکومت ترکیه و شخص رجب طیب اردوغاناز دمکراسی در آلمان است.
بنا بر این آزاد گذاشتن افرادی بی هویّت با نام مستعار مانند" اسامه" در سایت ایران گلوبال بطور کلی با دمکراسی همسو نیست، و در واقع رواج و گسترش فرهنگ کهریزکی و بسیجی بی پرنسیپ هست که هر خویشتن شناسی که مواظب آبرو و موقعیّت سیاسی خود باشد، باید سایت ایران گلوبال را ترک کند.

شما بخوبی میدانید که من مخالف هر گونه سانسور هستم، و در مقابل نوشته های خود مسئولیّت پذیرفته و می پذیرم، و اکنون هم برای دیالوگ در مورد این نوشته به روش قانونمند و تحقیقی و اثباتی امّا با فرهنگ دیالوگ متین آماده هستم.

امروز می بینم که همین کاربر بنام "اسامه؟ نام مرا "عبدالناصر البوکرم " نوشته است، آقای توکلی در کدام دمکراسی به فردی چنین اجازه ای را میدهند که خود نام مستعار دارد و هویّت خود را پنهان میکند، امّا به هویّت و نام حقیقی و حقوقی افراد را مسخره و واژگونه نگاری میکند ؟ آیا سایت ایران گلوبال میدان مسخره و تئاتر است ؟ این فرهنگ نظام جمهوری اسلامی است که مخالفان خود را منزوی و نابود و از سر راه بردارد .
دمکراسی زمانی معنی و مفهوم پیدا میکند که افراد با نام حقیقی و حقوقی و مجسم در جمع ظاهر شوند.

آقای توکلی من ادعا میکنم که این کاربر بنام " اسامه" دستی بر آتش دارد، آیا شما میتوانید با سند و مدرک تأیید کنید که نه ندارد ؟ دمکراسی یعنی پرده برداری از مسائل، ژورنالیستی یعنی روشنی بخشیدن به مسائل، بنا بر این وظیفهء شماست که بدانید این "اسامه" کیست ؟
ایشان اگر راست میگویند و جرأت و شجاعت و دارای داشن و اصالت و نسب هستند، خود را به خوانندگان و کاربران معرفی کنند، تا بدانیم با چه کسی طرف هستیم. ایشان باید بدانند افرادی در این سایت بوده اند، که بادکنک آنها بسیار بزرگتر از بادکنک اسامه بود و ما همه را با ضربهء سنجاقکی از میدان به بیرون پرتات کرده ایم و میکینم.