Skip to main content

آخه بابا ! موضوع مصاحبه و

آخه بابا ! موضوع مصاحبه و
بهمن موحدی(بامدادان)

آخه بابا ! موضوع مصاحبه و یادداشت بالا در مورد نقش رژیم ملاها در به خطر انداختن یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران است. حالا کامنت ها را نگاه کنید، عده ای با ماسکهای پان ترکیستی و پان ایرانیستی قصد دارند موضوع را منحرف کنند و به مسیر دیگری مثل دعوای ترک و فارس و... بیاندازند. هیچ کدام از این افراد در کامنتهای خود کوچکترین حمله ای به رژیم ملاها نمی کنند.
در ضمن این آقای "کنعان" بداند که حزب تودۀ ایران ، هیچ گاه تجزیه طلب نبوده است و همواره مدافع تمامیت ارضی ایران بوده و می باشد. بخشی از سند کمیتۀ مرکزی حزب تودۀ ایران به مناسبت ۷۵مین سالگرد تأسیس حزب تودۀ ایران :
مبارزه در راه احقاق حقوق پایمال شدهٔ خلق‌های زیر ستم ایران، از جملهٔ دیگر عرصه‌های فعالیت حزب ما در هفتاد و پنج سال گذشته بوده است. بنیادگذاری حزب تودۀ ایران با آغاز پیکار در راه رهایی خلق‌های ایران از بند ستم ملّی و طبقاتی ارتباطی

گسست‌ناپذیر دارد. حزب تودۀ ایران نخستین سازمان سیاسی کشور بود که خواست واگذاری خودمختاری در چارچوب ایرانی واحد و دموکراتیک را در دستور کار مبارزات سیاسی کشور قرار داد و توده‌ای‌ها در صحنه‌های پیکار خونین خلق‌های آذربایجان، کردستان، و دیگر خلق‌های محروم کشور، از جمله خلق عرب، بلوچ، و ترکمن، در راه احقاق حقوقشان از هیچ‌گونه فداکاری کوتاهی نکرده‌اند.
برنامۀ مصوّب ششمین کنگرۀ حزب تودۀ ایران در این باره تصریح می‌کند که «حزب تودهٔ ایران طرفدار برابری کامل حقوق همهٔ خلق‌های ایران و خواهان اتحاد داوطلبانهٔ آنها در چارچوب میهن واحد و برپایهٔ حفظ تمامیت ارضی ایران است. بر این اساس، حزب تودهٔ ایران طرفدار سرسخت وحدت کشور بر اساس استقرار یک حکومت فدرال در ایران و تأمین حقوق کامل خلق‌های ایران در تعیین سرنوشت خویش و برخوردار شدن از کلیهٔ حقوق ملّی، اجتماعی، و فرهنگی است.»