Skip to main content

عنوان این مقاله «گل‌هائی که

عنوان این مقاله «گل‌هائی که
Anonymous

عنوان این مقاله «گل‌هائی که در جهنم می‌رویند» از کتابی به‌همین عنوان اثر روزنامه‌نگار و نویسنده دلیر محمد مسعود، مدیر و ناشر روزنامه معروف «مرد امروز»(۲) گرفته شده است. محمد مسعود بی‌محابا به سیاستمداران دزد و خائن و به‌خصوص جسورانه علیه دربار و خانواده منحوس سلطنتی می‌نوشت. و زمانی که مسعود ترور شد همه بر این باور بودند که توسط دربار و اشرف پهلوی به قتل رسیده است. در حالی که شاید بیش از دو دهه پس از آن زمان آشکار شد که مسعود به دست خسرو روزبه، سازمانده و مسؤل کمیته ترور حزب توده در حالیکه مسعود پشت فرمان قرار داشته و روزبه که با او دوستی داشته است به او نزدیک می‌شود و با اسلحه کمری به سر او شلیک می‌کند. این جنایت را زنده یاد دکتر فریدون کشاورز در کتاب معروفش «من متهم می‌کنم» افشا نمود.(۳) و تا کنون هیچ یک از رهبران حزب توده آنرا تکذیب ننموده‌اند.

. و امروزه استالینیست‌های باقی مانده از حزب توده همراه سلطنت‌طلبان به جان اصغر فرهادی افتاده‌اند.
صحبت آدم‌های فرصت‌طلب و هنرمندانی که به دلیل حسادت علیه اصغر فرهادی می‌نویسند و سروصدا راه انداخته‌اند بماند.
در کشوری که هر حرکت اجتماعی در زیر نظر سازمان‌های مخوف پلیسی و امنیتی نظام قرار دارد، زنان جامعه را در حجاب اجباری به صورت شهروندان درجه دو و در زیر وحشت نظام پلیسی و ضد امنیتی نگاهداشته‌اند و شرکت ایشان در صنعت سینما به‌قدری تحت فشار و گاه‌به‌گاه توهین‌آمیز است که تنها علاقه زنان هنرمند به هنر است که در میدان هنر باقی مانده‌اند. زنان در ورزشگاه‌ها جائی ندارند. غنچه قوامی زن جوان حقوقدان را به‌دلیل اعتراض به عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها به زندان مخوف اوین فرستاند، نرگس محمدی فعال حقوق بشر به ۱۶ سال زندان به‌دلیل فعالیت‌های حقوق بشری محکوم شده و در خارج از زندان کودکانش هنوز بسیار کوچک‌اند. چند هفته پیش چند جوان دانشجو را در مجلس رقصی دستگیر کردند و مانع ادامه تحصیل‌شان شدند. تعداد زندانیان سیاسی ایران که مخالف سیاست‌های جمهوری اسلامی می‌باشند رقم بزرگی است. از اینگونه حکایت‌های غم‌انگیز و ناراحت‌کننده در حیطه جنایات در این نظام دیکتاتوری مذهبی بسیار است: جهمنی برای عشق و هنر و دانش غیرمذهبی و بالاخره جوانان در مملکت ساخته‌اند.
ولی مردم و هنرمندان به‌نام مردم، اصغر فرهادی، هنرمند شایسته ایران را تنها نگذاشته‌اند. بهروز وثوقی هنرمند نامی و محبوب ایران در مصاحبه با صدای امریکا در حالیکه مصاحبه‌کننده به دلیل صحبت‌های فرهادی علیه ممنوعیت ورود به امریکا برای هفت کشور مسلمان طفره می‌رفت محکم ایستاد و در دفاع از اصغر فرهادی گفت من اگر خودم این جایزه را برده بودم آنقدر خوشحال نمی‌شدم. و بالاخره جعفر پناهی، هنرمندی که به خاطر فعالیت‌های هنری‌اش به زندان و ۲۰ سال محرومیت از فعالیت هنری محکوم شده نوشت: حال ما خوب است. حال‌مان خوب است از افتخاری که برای حفظ آبروی نه تنها سینما بلکه کشورمان ایجاد شده است.
هنرمندی این جملات را می‌نویسد که به‌خاطر ظلم و ستمی که بر او رفته در فستیوال‌های بزرگ اروپائی، که جوائز بزرگی از آنها نصیب پناهی شده است، در روی صندلی‌ای خالی نام جعفر پناهی که در زندان مانده است را می‌نویسند. از آن گذشته هنرمندان دیگری از اصغر فرهادی ستایش کردند از جمله بهرام بیضائی، هنرمند برجسته فیلمساز در یک مجلس بزرگداشت از اصغر فرهادی بسیار از فرهادی و هنرش و فیلم فروشنده استقبال کرد و آنرا ستود. از هنرمندان معروف دیگر که فرهادی را ستودند از مسعود کیمیائی می‌توان نام برد