Skip to main content

به نکات مهم انگشت گذاشته شده

به نکات مهم انگشت گذاشته شده
Anonymous

به نکات مهم انگشت گذاشته شده است. من هم ایمان دارم که با افکار عقب مانده و ضد دمکراتیک نمی توان به حقوق م مطالبات دمکراتیک و بر حق مردم جامه عمل پوشاند. آیا در ایران امروز احزاب و سازمانهای دمکراتیکی هست که مطالبه "حق ملل تعیین سرنوشت خویش" و بعبارتی استقلال ملل تحت ستم ترک و کرد و عرب و بلوچ را برسمیت بشناسد و اگر سر کار آمد استقلال یا فدرالیسم را عملی سازد؟ به نظر من در ایران احزاب دمکراتیک وجود ندارد که حقوق دمکراتیک ملی ملتها را متحقق کند. در آذربایجان هم جریانات تورکگراها یا همان پانترکهای وابسته به ترکیه هم که ستون پنجم ترکیه در جنبش ملی آذربایجان هستند نمی تواند حقوق ملی و دیگر حقوق مردم فقیر و محروم آذربایجان را برآورده سازند. این جریان ضد دمکراتیک در پی پیشبرد سیاستهای تجاوزکارانه، توسعه طلبانه ترکیه برای ایجاد ترکیه قدرتمند در منطقه و بعبارتی " توران" هستند . کامنت نویس

بخوبی اشاره نموده و گفته است " دو بیت شعر از ضیا گوک آلپانترکیستها و سخنگوی حزب استقلال صالح ایلدیریم، آقای اوغوز تورک، آن را با آب و تاب در صفحه فیس بوکش تبلیغ میکند:
Düşmanın üIkesi viran oIacak,
Türkiye büyüyüp TURAN oIacak.
ترجمه: خانه دشمن ویران خواهد شد// ترکیه بزرگ شده و توران خواهد شد.

آقای صادق تبریزی نوشته است که "آراز ائل سس خواننده آذربایجانی اهل سولدوز « نقده » در سالهای ١٩٩٥ در کنسرتش در باکو برای اولین بار با اشاره انگشتانش شکل بوزقورت را در میآورد و از شرکت کنندگان میخواهد که آنها هم این کار را بکنند و این عمل بعدا در بین ناسیونالیستهای تورکیه فرا گیر شد "
نه خیر صادق عزیز اطلاعات شما در این باره کم است. در سال 1970 حزب حرکت ملی توسط تورکش آلپ ارسلان تشکیل شد و بدنبال آن شاخه بوزقورد (م ه پ) (Milliyetçi Hareket Partisi, MHP) ایجاد شد و تورکش علامت و اشاره بوزقورد را تفسیر کرد و علامت اشاره بوزقورد در میان پانترکیستهای ترکیه صورت میگرفت. و آئلیار عکس آنرا در نوشته بالا گذاشته است. قبل از آراز ائلسس ، رهبر پانترکیستهای آذربایجان یعنی ابوالفضل ائلیچی بئی در سال 1992 موقع استقبال از تورکش آلپ ارسلان رهبر پانترکیستهای ترکیه به باکو با علامت بوزقورد به او سلام داد و طرفداران "بوزقورد پارتسی "همه علامت بوزقورد را نشان میدادند. داستان آراز ائل سس مربوط به سال 1995 است. این جوان سولدوزی از پانترکیستهای قدیمی در ترکیه است و با حزب م ه پ MHPهمکاری نزدیک دارد و بوزقورد گرفتن را از اعضای (م ه پ ) یاد گرفته است . او همچنین تصمیم گرفته به لهجه تورکی استانبولی - آناتولی آواز بخواند و سخن بگوید. او آواز تورکی زیادی دارد ولی هیچکدام به موزیک آذربایجانی نیست. او پانترکیست ترکیه است و با آذربایجان و زبان آذربایجانی خداحافظی کرده است .