Skip to main content

مدتی سخت به بوزقورد علاقمند

مدتی سخت به بوزقورد علاقمند
Anonymous

مدتی سخت به بوزقورد علاقمند شده بودم، مثل خروس محل وقت و بی وقت و نا به هنگام بوزقورد میگرفتم. اگشتانم یواش یواش به فرم بوزقورد تغییر شکل میدادند و در خواب هم بوزقورد میگرفتم. فکر میکردم تورک اصیل باید چنین باشد. درست و نادرست بخودم دل و جرات و انرژی میدادم. باور نمی کنید صدها عکس سلفی و غیر سلفی در حال اشاره با علامت بوزقورد بودم. یواش یواش به مسخره دوستان تبدیل میشدم ولی کسی نمی توانست عقیده مرا تغییر دهد. من شدیدا خود را آذربایجانی و لائیک میدانستم تا اینکه این مطلب اگر جوانان آزاده، برابری طلب و ملی گرای آذربایجان به معنای سیاسی نماد و سمبل بوزقورد و به ماهیت بوزقورد آگاهی می داشتند، هیچگاه دست خود را برای بوزقورد گرفتن بلند نکرده یا با احساس شرم و دستهای لرزان بوزقورد می گرفتند.
معنای سیاسی علامت و نماد بوزقورد را “آلپ ارسلان تورکش” یکی از

را در مقاله ای دیدم و دنیای مرا تغییر داد. تازه متوجه شدم که این علامت زاده افکار نژاد پرستی و اسلام گرایی است. اگر مادرم نبود انکشتانم را می شکستم تا یک بار دیگر هرگز بوزقورد نگیرم ، به مطلب توجه کنید:
---------------------------------
رهبران سرشناس و معروف بوزقوردها و پان تورانیستهای ترکیه در مصاحبه و گفتگویی در شهر “قیرشهیر” به روشنی توضیح داده است. عثمان بولوک باشی از بنیانگذاران “حزب ملت” و نماینده “حزب حرکت ملی” آنکارا در پارلمان ترکیه، در گفتگو و مصاحبه ای معنای علامت بوزقورد را از تورکش پرسید که متن مصاحبه و گفتگو چنین است:
عثمان بولوک باشی: تورکش، شما علامتی را نشان می دهید که به گرگ شبیه است، به نظر من شما معنایی برای آن دارید.
تورکش: البته برادر بزرگ (عثمان بولوک باشی از نظر سنی از تورکش بزرگتر است.)
بولوک باشی: پس آن چیست؟
تورکش: (ابتدا با یک دست علامت بوزقورد می گیرد و بعد با انگشت اشاره دست دیگر به توضیح علامت بوزقورد می پردازد.)
نگاه کن آغا بئی ( برادر بزرگ)، این انگشت کوچک تورک اس؛ این انگشت اشاره اسلام است؛  دو انگشت وسطی (فاصله و محل خالی) در میان دو انگشت کوچک و انگشت اشاره جهان است؛ و بلاخره، نقطه تقاطع و برخورد سه انگشت مهر می باشد.
برادر بزرگ، به عبارت دیگر معنای علامت بوز قورد این است: ما مهر تورک و اسلام را بر جهان خواهیم زد.(138)