Skip to main content

نه خانم اینطور نیست که

نه خانم اینطور نیست که
Anonymous

نه خانم اینطور نیست که میفرمائید تبعیض در زمان شاه کمتر بود، ظاهرا اطلاع ندارید یا به دلیل شرایط سنی و یا مخلفت با احزاب اتنیکی قومی، بر عکس نظر شما تبعصی از زمان شاه با حدت و شدت و دقیقا از 1332 و با خروج انگلیسی ها از پالایشگاه ابادن و مناطق نفتی شهرهای استان شروع شد.
اولین اقدام انان اجرای طرح هایی به اسم ، بازخرید و یا سالی دو ماه بود، که به بهانه ازدیاد شروع یه اخراج کارگران و کارمندان عرب بومی و ساکنان اصلی استان کردند، و به جای انان کارگر از اصفهان و دوان و جهرم و و غیره اوردند تا ترکیب جمعیتی را به نفع غیر بومیان بهم بزنند، و اگر شما ابادنی هستید باید یادت باشد که در فصل تابستان همین کارگران غیر بومی به دلیل گرما به شهرها و استانهای خود میرفتند، اما مردم عرب جایی برای رفتن نداشتن. همین اتفاق در زمان جنگ هم تکرار شد و غیر بومیان رفتند شهره های خود و بومیان کشته شدند

تنها یک سال و نیم و بعد از شدت جنگ مردم عرب به خارج از اقلیم خود رفتند، که ماجرای شیراز و حمله به پناهندگان ابادانی و خرمشهری و ماهشهری و به دستور امام جمعه شیراز و زن و مرد فراری را ترسو خواندن و اب زیر انان ریختند را یادت میاید.
به هر حال تبعیض از زمان شاه بود و کنار زدن عربها از سمت های خود در شرکت نفت شروع شد و به تمام ادارات دولتی کشیده شد و در زمان جمهوری اسلامی شدت گرفت، یعنی همان طرح زمان شاه را دنبال کردند.
عرب ستیزی و دشمنی با انان از ادبیات و سیاست زمان شاه بود و امروز هم تبدیل به سیاست جمهوری اسلامی ایران شده است و تمامی ندارد، تا موقعی که نفت و گاز در زیر پای مردم مفلوک عرب وجود دارد.