Skip to main content

برای کسی که استقلال آذربایجان

برای کسی که استقلال آذربایجان
Anonymous

برای کسی که استقلال آذربایجان را هدف قرار داده است و خواهان حقوق پایمال شده ملل تحت ستم است، مصاحبه بابک آذری یا آزاد افتضاح آور است. یک نفر که مدافع تمامیت ارضی ایران و مخالف استقلال آذربایجان باشد در هر زمانی میتواند حرفهای بابک را بر ضد استقلال طلبان آذربایجانی و کاتالونیا و غیره بکار بگیرد.
آیا راستی مشکل بابک با رفراندوم کردستان بخاطر ضد دمکراتیک بودن آن است؟؟
نه خیر مشکل او از جای دیگری است، اگر صد در صد مردم کرد هم به استقلال کردستان بلی می گفتند و سازمان ملل و دولت عراق هم آنرا تائید میکرد باز هم بابک و دیگر مدافعان ترکیه و تورانچی ها با ان مخالفت میکردند.
همه میدانیم که بابک و همه جریانات تورکچولوق و پانترکیست آذربایجان

ضد کرد هستند. به دو دلیل: یکم دنباله رو سیاستهای ضد کردی ترکیه هستند و دوم بخاطر ادعای ارضی کردها به آذربایجان غربی
بابک و دیگر ناسیونالیستهای آذربایجانی مدافع حقوق انسانی و ملی کردها نیستند و کوردها را دشمن خود و دشمن آذربایجان میدانند. بهتر بود بابک این واقعیت را در مصاحبه میگفت و خود را خلاص میکرد و لازم نبود به چیزهای موهوم و دروغ و جعل بپردازد.
او و دیگر ناسیونالیستها هزاران بار بطور کتبی و شفاهی اعلام کردند که کردها دشمن ما هستند و خواهان محو شدن کردها هستند. به همین جهت میگویند ما خواهان قدرت گیری کردها، قدرتمندی کردها و خواهان استقلال آنها نیستیم چونکه اگر کردها قدرت بگیرند آذربایجان را اشغال خواهند کرد.
این جماعت در دشمنی با کردها حتی اتحاد عمل اعلام نشده با رژیم ایران - عراق و اتحاد عمل آشکار با ترکیه دارند.
آیا رفراندوم در کردستان دمکراتیک بود؟
1 - بلی و صد البته. چرا؟ چون همه احزاب موافق و مخالف خواهان استقلال کردستان بوده و هستند. اختلاف اپوزیسیون یعنی جنبش تغییر(گوران)، حزب زندگی آزاد (شاخه پ کا کا در کردستان جنوبی) و جنبش اتحاد اسلامی(یکگرتو) در زمان و موقع رفراندوم بود و میخواستند زمان رفراندوم را به عقب و زمان مناسبی بیاندازند.. وقتی که بارزانی برای روز تعیین شده تاکید کرد، در روز آخر مواضع اپوزیسیون به نفع رفراندوم عوض شد و بسیاری از مخالفان بارزانی هم در انتخابات شرکت کردند. فراموش نکردیم که 14 سال پیش، 98 درصد از مردم کردستان در یک رفراندوم غیر رسمی به استقلال و جدایی از عراق رای داده بودند. اینبار هم از 72.16 درصد شرکت کننده رفراندوم 92.73 درصد به استقلال رای دادند و فقط 7.27 در صد با استقلال کردستان مخالفت کردند. شما حقوق خواندید ولی اطلاعی از این قوانین ندارید و اگر هم داشته باشید واقعیت را تحریف میکنید و آبرو و اعتبار اندک پانترکیستها را هم می برید .
2 - بیش از 140 ناظر بین المللی بر صحت برگزاری رفراندوم نظارت داشتند. آنها از تمامی شهرها و مناطق دیدن کرده و ناظر پروسه انتخابات بودند. آنها در کنفرانس خبری خود از دمکراتیک بودن رفراندوم و شرکت بی سابقه مردم در رفراندوم صحبت کردند که ویدئوی آن هنوز هم در سایتها هست. این کنفرانس بطور مستقیم از تلویزیونها پخش شد و دهها خبرنگار جهانی در آن حضور داشتند.
3 - نمایندگان اتحادیه اروپا رفراندوم را تحت نظر و کنترل داشتند و خانمی که رئیس ناظران بود کنفرانس خبری برگزار کرد و تلویزیونهای کردی بطور مستقیم آن را پخش کردند.
4 - تنها رژیمهای فاشیستی ایران، عراق، سوریه و ترکیه رفراندوم کردستان را غیر دمکراتیک خواندند و آقای بابک سیاستهای آنها را دنبال میکند.
5 - رفراندوم و رای دادن در آن مربوط به مردم کردستان بود. مردم کرد در کردستان جنوبی از رفراندم استقبال تاریخی و بی سابقه کردند و حتی کردهای کردستان شمالی و شرقی و غربی هم پیروزی رفراندوم را در تمامی شهرهای کردستان جشن گرفتند . این مسئله مربوط به مردم کردستان جنوبی بود. مخالفت فاشیستها و دولتهای غربی، مخالفت سازمان ملل و مخالفت ایران، ترکیه و عراق با رفراندوم کردستان نمی توانند دلیل یا معیاری به غیر دمکراتیک بودن رفراندوم باشند.
6 - کسانی که در اروپا و امریکا زندگی میکنند میدانند که میزان مشارکت مردم در رفراندومها یا همه پرسیها بسیار کم یا پایین هست مثلا مشارکت