Skip to main content

6 - کسانی که در اروپا و

6 - کسانی که در اروپا و
Anonymous

6 - کسانی که در اروپا و امریکا زندگی میکنند میدانند که میزان مشارکت مردم در رفراندومها یا همه پرسیها بسیار کم یا پایین هست مثلا مشارکت مردم فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هیچ وقت بیشتر از 31 درصد از کل واجدین شرایط نبوده است. مشارکت مردم آلمان در انتخابات اخیر 70 درصد بود. میزان مشارکت در انگلیس همیشه بیشتر از 40 درصد نبوده و تنها در در رفراندوم خروج از اتحادیه 70 درصد مردم شرکت کردند. مشارکت مردم در رفراندوم استقلال کاتالونیا 50 درصد بود و 23 درصد کمتر از مشارکت کردها بود ولی علیرغم مشارکت ضعیف مردم همه همه پرسی ها را دمکراتیک

ارزیابی میکنند. هیچ ملتی در هیچ رفراندومی به اندازه رفراندوم استقلال کردستان مشارکت و استقبال نداشته است.
7 - دولتهای غربی، انگلیس، امریکا، فرانسه، .....همه و همه اعلام کردند که اکثریت ملت کرد بشیوه دمکراتیک، متمدانه رفراندوم برگزار کردند و در آن به استقلال ملی کردستان رای دادند اما ما بخاطر جنگ با داعش و کاهش بحران در منطقه در حال حاضر مخالف رفراندوم هستیم و خواهان جدایی کردستان در شرایط فعلی نیستیم.
آقای بابک در مصاحبه شان از تورکمن های کرکوک دفاع میکند ولی هیچ اطلاعی از وضعیت و جمعیت تورکمن ها ندارد. او چنین وانمود میکند که کردها شرایط تورکمن ها را خراب کرده و میکنند. من از بعضی از بی عدالتیهایی که بارزانی ها در حق تورکمن ها کردند دفاع نمی کنم اما دوستان باید بدانند که تورکمن ها در عراق در شهر و روستاها بصورت پراکنده زندگی میکنند. آنها همیشه در چند شهرهای دور و نزدیک با عربها، مسیحی ها و کردها زندگی میکنند. تورکمن ها در صد سال گذشته هیچوقت در کرکوک اکثریت نبودند. صدام حسین 40 درصد کرکوک را عرب کرده بود و 60 درصد کورد و ترکمن در کرکوک مانده بودند و کردها بعد از به حاکمیت رسیدن جمعیت کردها را افزایش دادند.
اکنون تورکمن ها در دو سرزمین کردستان و عراق زندگی میکنند. بخشی تحت حاکمیت عراق هستند و بخشی تحت حاکمیت کردها هستند. تورکمن ها دو حزب عمده دارند. جبهه تورکمنی که پانترکیست است و مدتهای زیادی دلش به کمک تورکیه خوش بود ولی ترکیه به آنها هم خیانت کرد.
حزب دیگر تورکمنی و اکثریت مردم تورکمن در دو دهه گذشته از کردستان حمایت کرده است. رژیم صدام حسین همیشه برای نابودی تورکمن ها تلاش کرده بود و رژیم کنونی هم دشمن تورکمن ها است و هیچ حقی را به تورکمن ها قائل نیست. مردم تورکمن صاحب هیچ حقی در مناطق تحت حاکمیت عربها نیستند اما تورکمن در کردستان نماینده مجلس دارند. احزاب سیاسی آزاد دارند، در شورای شهر و استان عضویت دارند، در انتخاباتها فراکسیون تورکمن دارند. احزاب تورکمن در کردستان نیروی مسلح و مقر نظامی دارند. چندین تلویزیون مستقل تورکمنی دارند. مدرسه مستقل دارند و بزبان تورکمنی تحصیل میکنند. آزادی مطبوعات و بیان و اجتماعات دارند. و غیره
اما متاسفانه جبهه تورکمنی برهبری ارشد صالح از اتحاد و یکپارچگی عراق دفاع میکند و با استقلال کردستان مخالفت میکند و رفراندوم را تحریم کرد . اما اکثریت تورکمن ها به استقلال کردستان" بلی" گفتند.
تورکمن نیروی تعیین کننده در عراق نیستند. جمعیت شان کم و بسیار پراکنده هستند. و در اراضی پیوسته و واحد زندگی نمی کنند. عربها دشمن آشتی ناپزیر تورکمن ها هستند و تورکمن ها در زیر تیغ آسمیلاسیون هستند. تنها نیروی دوست، هم سرنوشت و متحد به آنها کردها هستند. ترکیه مدتی فکر میکرد که با سو استفاده از تورکمن ها و با استفاده ابزاری از تورکمن ها به نفت بی پایان کرکوک تسلط خواهد یافت اما بارزانی با بستن قرارداد 50 ساله نفت و گاز با چندین برابر ارزانتر از قیمت جهانی باعث شد ترکیه تورکمن ها را فراموش کند.
بابک دوست عزیز، تحلیل حقوقی شما و اسناد قابل اتکای شما تماما اشتباه و پر از غرض است. اساس تحلیل ش