Skip to main content

سازاخ حرف مرا تحریف کردی. من

سازاخ حرف مرا تحریف کردی. من
Anonymous

سازاخ حرف مرا تحریف کردی. من نگفتم ترکمن ها تار و مار شدند و 60 درصد کورد در کرکوک ماند. من چنین نوشتم"صدام حسین 40 درصد کرکوک را عرب کرده بود و 60 درصد کورد و ترکمن در کرکوک مانده بودند و کردها بعد از به حاکمیت رسیدن جمعیت کردها را افزایش دادند."
یعنی کردها و ترکمن ها 60 درصد بودند در زمان صدام. صدام تورکمن ها را آسمیله میکرد و آنها را از مناطق خودشان تبعید و اخراج میکرد. سیاست کنونی دولت عراق در رابطه با کورد و تورکمن همان ادامه سیاست حزب بعث عراق و صدام حسین است. تورکمن ها بخاطر نبودن وزنه سیاسی و ملی در معادلات منطقه نقش ندارند یا نقش ضعیف و جانبی دارند. نه تنها تورکمن بلکه حتی سنی های عراق که 40 سال بر عراق حاکمیت داشتند از داشتن حکومت فدرال مانند کردها محروم هستند. شما باید شناخت روشنی از وضع ترکمن داشته باشید که ندارید. در این وضعیت بعنوان تورکمن شما چه سیاست و آلترناتیوی را

در منطقه پیشنهاد می کنید؟ تورکمن می تواند حکومت فدرال یا کشور مستقل در عراق داشته باشد؟ آیا بنا به خواسته ترکیه و صالح ارشد رهبر جبهه ترکمنی، آیا تورکمن ها در تحت حاکمیت متمرکز و فاشیست عراق زندگی کنند؟ آیا آنها تحت حاکمیت کوردها که کم و بیش حقوق ترکمنها را رعایت کردند زندگی کنند؟
بنظر شما وضعیت تورکمن ها در منطقه تحت حاکمیت کردها بهتر است یا مناطق تحت حاکمیت دولت مرکزی عراق؟