Skip to main content

1 - وجود ستم ملی به استقلال

1 - وجود ستم ملی به استقلال
Anonymous

1 - وجود ستم ملی به استقلال منتهی میشود. کردستان هم در آستانه استقلال قرار دارد. آنها قدرت آن را دارند تا استقلال را کسب کنند و به ستم ملی پایان دهند. استقلال حق کرد ها است و قابل پشتیبانی نیروهای دمکراتیک است. کورد ها اشتباهاتی هم دارند. یکی از آنها توسعه طلبی آنها یکی از آنهاست. توسعه طلبی آنها بیشتر ناشی اط ضعف ملل همسایه از جمله آذربایجانیها است. آذربایجانیها قدرت داشته باشند کردها جرات ادعای ارضی را نمی کنند. آذربایجانیها قدرت داشته باشند اشغالگران ایرانی هم عقب خواهند نشست. مشکل آذربایجانیها از ضعف خودشان است.
2 - استقلال کردستان به نفع آذربایجانیها است. با استقلال کردستان ایده حفظ تمامیت ارضی است. تقدس مرزها و تابوی آن شکست خواهد خورد. مرزها با بحران روبرو خواهد شد. آذربایجانیها تاثیر خواهند گرفت و جنبش استقلال طلبی رشد خواهد کرد.
3 - درست است کردها توسعه طلبی میکنند و در

ترکمن ها و عربها را تحت فشار گذاشتند، مخصوصا عربهای کرکوک را که عامل شوونیسم عربی عراق هستند. اما کردستان مستقل به نفع تورکمن هاست. همه حقوق تورکمن ها در بخش عراق انکار میشود و همیشه شده است. اما ترکمن ها از حقوق وسیع تری در بخش کردستان فدرال دارند. نماینده پارلمان، مدارس ترکمنی، وزیر، فعالیت سیاسی و تشکیلاتی دارند. مقر نضامی و نیروی مسلح دارند و در شورای شهر نماینده دارند. رادیو و چندین تلویزیون دارند. این حقوق را ترکمن ها در مناطق عربی ندارند.
4 - ترکمن های دو حزب دارند و دو بخش تقسیم شدند. اکثریت از کردها حمایت میکنند. طرفداران ترکیه مخالف کردها هستند.. اکثریت مردم تورکمن به استقلال رای بلی را دادند. شما باید کمی در این باره تفکر بفرمائید.
5 - اسرائیل هر چه باشد در کنار ملل تحت ستم کرد، تورک و بلوچ قرار دارد. اذربایجانیها نباید با اسرائیل دشمنی کنند. می توانیم بی طرف باشیم. ما در آینده نژدیک به کمک اسرائیل احتیاج داریم. اسرائیل تنها کشوری خواهد بود که از استقلال آذربایجان حمایت خواهد کرد و همه کمکهای لازمه را خواهد کرد.
6 - عضو شدن سوسیالیست و غیر سوسیالیست در سایتی بمعنای تائید سیاستهای آن سایت و فیس بوک نیست. شما از این موضوع بر ضد کمونیستها، سوسیالیستها و مخالفان خود هستید
7 - سخن آخر: با قدرتمندی جنبش آزادیخواهانه و رهایی بخش آذربایجان نه تنها اشغالگران ایرانی از آذربایجان اخراج خواهند شد بلکه جریانات افراطی کرد هم سر جایشان خواهند نشست. ادعای ارضی نمی تواند مانع از حمایت ما از کردستان شود. پانترکها و بوزقوردها و مدافعان تورکچولوق به شهرهای کردستان مانند بانه، سردشت، سقز، بوکان و مهاباد ربط ادعای ارضی دارند و قابل دفاع نیست.
8 - کردستان مستقل خواهد شد. از تجربیات آنها باید استفاده کنیم. اختلافات خود را بشیوه سیاسی با آنها حل کنیم و دنبال فاشیستها ضد کورد ترکیه و ایران و عراق روانه نشویم و سیاست مستقل خود را بنا بر منافع ملی آذربایجان (نه ترکیه و ...) بنا بسازیم.