Skip to main content

در سخن نخست باید خدمت حضرات

در سخن نخست باید خدمت حضرات
Anonymous

در سخن نخست باید خدمت حضرات چند ملیتی عرض کنم که یک ملت تاریخی از ملیت ها یا ملتها درست نمیشه بلکه از قومیت های خودش تشکیل میشه ما نه تنها در ایران ملت کرد ملت فارس ملت بلوچ ملت آذری ملت لر و .... نداریم بلکه اصلا اینها شامل تعریف ملت در علوم سیاسی نمیشن! قبل از اینکه ملیت ملیت و ملت ملت راه بندازیم باید ابتدا تعریف ملت رو درست بلد باشیم تا به هر اجتماعی نگیم ملت و پروژه ملت سازی راه نندازیم!
دوم اینکه :

این عزیزان پانکرد و پانتورک حق تعیین سرنوشتی کجا هستند؟ شماها مگه نبودید آزادی در اروپا و حق تعیین سرنوشت در کاتالونیا رو مثال میزدید میگفتید چرا کاتولونیا حق تعیین سرنوشت داشته باشه ما در کردستان عراق و ..... نداشته باشیم؟ جدا از اینکه حق تعیین سرنوشت اصلا ربطی به تجزیه کردن کشورها نداره و در منشور ملل متحد چنین حقی به هیچ گروه و فردی داده نشده حالا دیدید چطور در مناطق کردنشین عراق خیلی دموکراتیک تر و لطیف تر با شماها برخورد شد تا با مردم کاتولونیای اروپایی؟!
اگر تجزیه کردن کشورها بخشی از حق تعیین سرنوشته چرا در اروپا رعایت نمیشه؟ چرا در فرانسه به باسکها این حق داده نمیشه؟ چرا اسپانیا راجع به کاتولونیا و آمریکا راجع به تگزاس این حق رو نمیده؟
صبح از خواب بلند میشی میبینی برادرت یه دیوار کشیده وسط پذیرایی و آشپزخونه خب حق داره حق تعیین سرنوشته!!! به اون دیوار احترام بذار و مرزهای برادرت رو به رسمیت بشناس آخه حق تعیین سرنوشت داره!
جناب آقای دکتر مرادی در کشور سوئیس ملتهای آلمانی و فرانسه و ایتالیایی نداریم اونها سوئیسی های آلمانی زبان و فرانسه زبان هستند نه ملت آلمان و فرانسه در سوئیس! شما تفاوت زبان و تبار و تفاوت ملیت و اصلیت رو واقعا نمی دونید که اینطوری خلط مبحث میکنید! خب اگر در سوئیس هم آلمانی تبار و ایتالیایی تبار هست و از شرایط ناراضیه راهش اینه که خودش برگرده به کشور اصلیش که تبارش از اونجا اومده نه اینکه کشور دیگه ای رو تجزیه کنه!
در همه جای دنیا برقراری و خواست فدرالیسم به عنوان یک راهکار و فریب برای شروع تجزیه محکومه!
عزیزان با مسخ و تحریف واژگان سیاسی و حقوقی و برای دستیابی به اهداف شخصی و سیاسی خود، خودمون و ملت ایران رو بازی ندیم!