Skip to main content

با پوزش شما بوق را از سر

با پوزش شما بوق را از سر
Anonymous

با پوزش شما بوق را از سر گشادش می زنید. هیچ وقت فدرالیسم منبع و پیش نیاز دمکراسی نبوده و نیست. شما از انگلستان و فرانسه و ژاپن یاد نمودید که گرچه فدرال نبوده "اما در میدان کردار این کشورها نیز با روش فدرالی گردانده می شوند"!!! عجب اینکه جنابعالی در خصوص سیستم فدرال صحبت می کنید اما در خصوص فهم تعریف این سیستم ره به ترکستان می برید. برادر عزیزم! این کشورهایی که از آن یاد نمودید هیچ سنخیتی با فدرالیسم ندارند. آنها با سیستم مدرن "لیبرال" و ارزشهای جهانشمول آن اداره میشوند. در این سیستم حکومتی بجای دولت متمرکز! بر تمرکز زدایی و دولت حد اقلی تکیه میشود. جان لاک اعتقاد داشت که دولت هرچه قدرتمندتر باشد حقوق ملت بشتر نقض می گردد پس گرایش به دولت حداقلی برای ایفای حقوق فردی و شهروندی شرط لازم برای دمکراسی است.

ملت ما بیش از اینکه الفاظ دهان پرکنی همچون فدرالیسم را یاد بگیرند که آینده آن سرانجام به کام سوداگران این عرصه و شغل و ثروت برای آنها! از هم پاشی کشور! و کشتار مردم بی گناه می باشد باید یاد بگیرد چطور حقوق فردی و حقوق شهروندی خود را از استبداد طلب کند. به قطع تمامی حقوق قومی و فردی در یک سیستم لیبرالی برای مردم بدست خواهد آمد.

در ادامه جنابعالی را دعوت می کنم کتاب ارزشمند امانوئل کانت "صلح ابدی" را مطالعه نمایید تا فدرالیسم واقعی که متضمن صلح و رفاه مردم باشد مشخص گردد.

با آرزوی نیک بختی برای ایرانیان