Skip to main content

جناب لوایی

جناب لوایی
کانال سیزده

جناب لوایی
یک شهروند تنها از طرف خودش و یا کسانی که او را انتخاب نموده اند صحبت میکند و اینطور به نمایندگی از مردم آذربایجان مانیفست صادر نمیکند. در مورد اکثر مواردی که در بالا گفتی جوابهای درخوری وجود دارد اما برای خلاصه نویسی تنها به دو مورد اشاره میکنم. نوشتید "كجا بوديد وقتى قاراباغ را ارامنه اشغال كردند؟" سننه! قسمتی از یک کشور دیگر چه ربطی به تو و من دارد؟ قراباغ و غزه و فلسطین به تو و من چه؟ نکند بعد از اینکه به ارتش کشور آذربایجان برای تصرف قراباغ کمک کردیم فردا نیز برای تصرف تبریز و ارومیه و اردبیل نیز باید به آنها کمک کنیم؟ گرنه مانقورد یا شوونیست خواهیم بود؟!

این خیلی مضحک است که شما انتظار کمک از کسانی داشته باشید که بدترین فحشها را نثارشان میکنید. نوشتید "كجا بوديد وقتى ملت آزربايجان در خرداد بر عليه تبعيض و ستم به پا خواست؟" این از آن حرفها است. چطور مردم گیلک و فارس

و لر و کرد و آذربایجانی های بقول شما مانقورد باید از شما پشتیبانی میکردند در حالی که توده جاهل کف بر لب آورده در همان خرداد ماه شما شعار میدادند:
تورک تورکو فارسا ساتماز
آزربایجان اویاقدی کوردلار بیزه قوناقدی
آزربایجان اویاقدی فارسلار بیزه قوناقدی ---- مهمان هم حتما باید جور و پلاس خودش را جمع کند و از آذربایجان کوچ نماید.
دولت جنايت ائيليير فارس حمايت ائيلير ---------- چه کسی به نمایندگی از فارسها از جنایت حمایت کرد؟
اوتای بوتای بير اولسون ارمني نابود اولسون
فارس روس ارمني!بو اوچی تورکون دشمنی
هر کس کی بی طرف دی فاسداندا بی شرف دی
بوردان اوزاخ آستارا تورکون ............ فارسلارا
فاسدیلی ایت دیلی تورک دیلی غیرت دیلی
آذربایجان دیاریمیز فاسلارا ........

میخواهید باز هم بنویسم؟ با این شعارهای بقول شما ملت بیدار آزربایجان چطور انتظار دارید ملت شوونیسم فارس به کمک شما بیایند؟............. این شعارها کجایش مدنی و در جهت ایفای حقوق مدنی مردم است؟
با اینجال حق بجانب گرفته و خودتان را آزادیخواه و دمکرات و مدنی میدانید و مینویسید "شما ارزش هاى دموكراسى و "مدرنيسم" را بلد نيستيد" یعنی شما که در روز روشن این شعارها را میدهید و مقاله مینویسید که غیر ترکها را باید از آذربایجان بیرون کرد ارزشهای مدرن را میدانید؟
فکر میکنم شما مدرنیسم و مدرنیته را با هم درآمیختید مدرنیته رویکردی فلسفی و اخلاقی برای شناخت امروز و رویکردی در جهت گسستن از سنت های قبیله و قومی و ارزشهای پیشامدرن ! و دریافت ذهنی نو از جهان هستی زمان و تحول تاریخی است. دریافت ذهنی که بشر را از بندهای سنت رهانیده که او را برای بیش از 2000 سال به بند کشیده است.
میوه و محصول اصلی مدرنیته انسان و فرد است. حال چطور یک قبیله گرا که بجای انسان از قومش صحبت میکند و از کوچ اجباری فارسها و کردها و......از آذربایجان طرفداری مینماید! مدرنیسم (مدرنیته) را خوب میفهمد و دیگران نمیفهمند؟

نه برادر! ارزشهای مدرنیته بر این است که انسان سیاه و سفید و فارس و ترک و اروپایی با هم فرقی ندارند. انسان بواسطه انسان بودنش قابل ارج است. فیلسوف بزرگ اخلاق و از بانیان مدرنیته امانوئل کانت میگوید "فقط طوری رفتار کن که مثال رفتار تو همزمان بتواند به قانونی جهان‌شمول تبدیل شود"............... این یعنی جدا کردن انسانها به ترک و فارس عملی ضد انسانی است.