Skip to main content

جناب کرمی گرامی

جناب کرمی گرامی
کانال سیزده

جناب کرمی گرامی
بنده برای بیش از 12 سال با نوشته های عمیق و مستدل دانشمند عزیز جناب مزدک بامدادان آشنائی دارم. کار به گرایشات سیاسی گذشته ایشان ندارم که اندک زمانی طرفدار یک گروه سیاسی برانداز حکومت بود اما در تمام مقالاتش همیشه لبه تیز حمله ایشان به استبداد چه شاهی و چه شیخی و تلاش برای استیفای حقوق شهروندی است. ایشان در سلسله مقالات گرانبهای خویش تحت عنوان "زبان و کیستی ملی" و همچنین در جواب مقاله رضا براهنی " صورت مسئله آذربايجان؟حل مسئله آذربايجان؟" نه تنها از استبداد رضاشاهی انتقاد سختی نمود بلکه اعلام نمود:

"من حتا یک گام هم از شما پیشتر می‌روم و تابوی "تمامیت ارضی" را هم می‌شکنم و همانگونه که در همه نوشته‌هایم آورده‌ام ، "حق جدائی" را هم از حقوق پایه‌ای شهروندی می‌دانم و از آنجائی که خود را یک "شهروند ایرانی‌تبار جهان" می‌دانم و آسایش، سربلندی و آزادی همه مردم را خواهانم، بر آنم که اگر رسیدن به این آزادی و سربلندی و آسایش تنها و تنها در گروی تکه تکه شدن ایران است، پس خجسته و فرخنده باد این فروپاشی!"

با این حال وقتی ایشان در مقالاتی بدرستی چپ کهنه اندیش را بخاطر همسوئی با استبداد ولایی و دشمنی کور با نمادهای ایرانگرایی و ضدیت با تمامیت ارضی ایران مورد نکوهش قرار داد (در میهن ستیزی چپ ایرانی -1و2) بدترین فحشها و اتهامات در همین سایت توسط چپها و قومگرایان نثار ایشان شد طوری که ایشان را سلطنت طلب و ساواکی و.... خطاب نمودند.
با تاسف بسیار بگو مگوی ایشان با جناب توکلی به نقاط باریک رسیده که نتیجه آن اصلا بنفع سایت ایران گلوبال نبود.

بخاطر تسلط افکار قومگرایانه در این سایت که توسط تعدادی از قومگرایان ترویج میشود ! بسیاری از افراد فرهیخته و دانشمند ترجیح میدهند فعالیتهای خود را در این سایت متوقف کنند و از آنجاییکه در شهر کوران یک چشم پادشاه است! کسانی که مانیفست قبیله ای مانند "ما را رها كنيد، همان بهتر که... سر ایران باشد" یا کسانیکه برای گذار از دیکتاتوری به دمکراسی تز مارکسیستی میدهند میشوند دانشمند!

عجب این است که اینان کامنتها را نیز بطور سلیقه ای درج یا سانسور میکنند. برای مثال بسیاری از کامنتهای چالشی که حاوی هیچگونه توهینی نیست را سانسور! و کامنتهای موهنی که تعدادی از کاربران بر ضد اقوام ایرانی نگاشته اند درج میکنند. برای مثال زیر مقاله جناب کاظم آذری سیسی کاربری برای اهانت به آذربایجانیها سیسی را به السیسی در مصر متصل نمود صرفا اینکه تز مضحک ژنتیک خود را به اثبات برساند غافل از اینکه سیس همچون بسیاری از شهرهای آذربایجان ریشه در زبان پهلوی دارد. جالب این است که کامنت بنده سانسور شد اما همه کامنتهای موهن آن کاربر محترم درج گردید.

نمیدانم! شاید بخاطر اینکه خوراک تبلیغاتی برای گروههای قومگرا ایجاد شود. سایت ایرانگلوبال اگر بخواهد در صحنه رسانه ای جایگاهی درخور پیدا کند نیاز به یک خانه تکانی دارد. در کنار قومگرایان از ورود افراد دانشمند و فرهیخته نیز استقبال شود.