Skip to main content

جناب کردی گرامی، درود بر شما

جناب کردی گرامی، درود بر شما
ناصر کرمی

جناب کردی گرامی، درود بر شما
بله نوشتارهای شما در پاگیری و شناساندن سایت ایران گلوبال مؤثر بودند. سبک نوشتن شما هم بدون رو در بایستی، شفاف و متین بر مشکلات و بر زخمها و گره گاههای جامعه شناسی و سیاسی انگشت میگذاشت و میگذارند. در کنار شما ایرانیان دیگری هم بودند که لازم به بردن نام آنها نیست.
من علیرغم داشتن مشکلات در این سایت ماندم، امّا مواقعی پیش آمدند که موضوع از میدان سیاست و پرداختن به مسائل عمومی و از حوزهء تجزیه و تحلیل برای یافتن راه حلّی خارج شدند به برخوردهای شخصی و موضع گیریهای حزبی و سازمانی قرون وسطایی شخصیت خرد کنی تبدیل شد، که دیگر ماندن در چنین فضایی توهین به خویش است.

آقای توکلی پیوسته دمکراسی در دانمارک را مثال می آورند که نازیسم های آلمانی در آنجا هم فعالیّت دارند، ولی آیا نازیسم های آلمان اجازه دارند شهری در دانمارک که اهواز نام دارد، نام عربی الاهواز را روی آن بگذارند همچنین نام شهرهای دیگر در خوزستان را ؟، آیا اجازه دارند به تمامیّت ارضی و به نمادهای ملّی و به مشاهیر و به تاریخ کشور دانمارک توهین و یا آنرا انکار کنند. در آلمان مردمان تُرک مهاجر در نظر داشتند که موازی سازی فرهنگی غیر دمکراتیک راه بیندازند، که از طرف بستر جامعه و شهروندان آلمانی و حکومت جلوی آنها را گرفتند و به قانونمندی دمکراتیک واداشتند، فعالیّتهای رئیس جمهور ترکیه و هواداران او را ممنوع کردند،
عاقبت رها کردن عربها در سایت ایران گلوبال، زمینه سازی راه اندازی خونریزی عربهای مهاجر در خوزستان است، ارتش و رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان مردمان ایرانی تبار کُرد در ترکیه را به خاک و خون میکشد، ولی هوادارن اردوغان در سایت ایران گلوبال برایش دست میزنند و هورا میکشند که بیشتر بکشد و نابود کند. آمّا اقای توکلی تا کنون یک هشداری هم به آنها نداده است
دمکراسی بی بند وباری که در سایت ایران گلوبال هست فقط برای تُرک تباران است و بس. نگاه کنید که چه کسانی از آقای توکلی پشتیبانی میکنند و ایشان را به اشتباه بیشر خود تشویق میکنند.
، آقای توکلی نوشتاری از من را خطاب به آقای احمد رأفت که پیشتاز تجزیه طلبان هست، سانسور کرد، ولی متن همان نوشتار سانسور شده را در رادیو و تلویزیون مانی رو در رو و مستقیم به اقای رآفت هشدار دادم.
در تلویزیون گوناز که گویند تجزیه طلب هست، در یک مناظرهء رو در رو و بطور مستقیم تمام مطالب در باره خوزستان را به اقای یوسف عزیزی بنی طرف عرب تبار بیان داشتم. در همان تلویزیون گوناز تمام مطالب تاریخی را که در سایت ایران گلوبال خطا محسوب میشود، با مسئولین و با تماشاگران این تلویزیون که بطور مستقیم پخش میشد، در میان گذاشتم، آقای توکلی فقط شعار میدهد که در سایت ایران گلوبال دمکراسی هست، این طیف حزب توده و سازمان فدائیان اکثریّت در فضای سیاسی ایران دچار بحران فکری و هویتی هستند، و جز خرابکاری و تفرقه افکنی و گل آلود کردن فضای سیاسی هنر دیگری ندارند، تازه آقای توکلی از همه آنها سر و گردنی بهتر و پیشرفته تر و انعطاف پذیر است.
چون بحث در مورد بحران موجود در سایت ایران گلوبال بود این مطالب کوتاه را نوشتم، وگرنه در دنیای امروز امکانات رسانه ای از سایت گرفته تا تلویزیون در اختیار هر کسی هست که میتواند نظرات خود را مطرح کنند. و لازم به این سایت و یا آن تلویزون نیست.
در شرایط فعلی که هم میهنان در ایران بر علیه استبداد دینی بپا خاسته اند، وظیفهء اصلی امروز ما پرداختن به این موضوع است امیدوارم که در این زمینه کوتاهی نکنید و به شما پیشنهاد میدهم وجود امثال شما در سایت ایران گلوبال ضروری است.

در سال نو میلادی برای شما و جمع خانواده آرزوی تندرستی و خوشبختی و پیروزی را دارم. شاید در ماههای آینده بعد از 32 سال دوری از زادگاه و میهن باید کیف ها را بست و به دیار خویش سفر کنیم، شاید در نوروز امثال.