Skip to main content

معلوم نیست که ایا شما با اسم

معلوم نیست که ایا شما با اسم
کانال سیزده

معلوم نیست که ایا شما با اسم ایران مشکل دارید و یا ناسیونالیسم ایرانی و یا زبان فارسی؟ دعوای میان جمهوری و مشروطه کم بود حالا باید بر سر اسم کشور هم اختلاف ایجاد کنیم.
ضمن انکه شما در میان گفتار خود به مردمی که در خیابان های ایران با شجاعت خود را به خطر می اندازند هم توهین می کنید. ازادی های سیاسی اولویت روشنفکران است نه نانوا و بنا و راننده تاکسی که باید اجاره و خرج خانه بدهند. در دوران شاه رشد اقتصادی ایران بسیار بالا بود اما ازادی سیاسی وحود نداشت؛ ایا مردم باید به خیابان ها بیایند؛ کتک بخورند؛ زندان بروند و حتی کشته و زخمی بشوند اما در جهت ارمان های روشنفکران شعار بدهند. فرق دیدگاه شما با دیدگاه اقای خمینی و خامنه ایی چیست؟ هم اصول گرایان و هم اصلاح طلبان نیز مانند شما از مردم می خواهید که مثل شما فکر کنند و به تکرار شعار های انان بپردازند.

معیار های قشما را می توان در مورد خود شما صدق داد. شما با جمهوری ایرانی مخالفت دارید و حتی ممکن است خواستار تجزیه اذربایجان هم باشید. این دیدگاه شما با دیدگاه من متفاوت است؛ ایا من این حق را دارم که شما را مرتجع و دیدگاه شما را بی مفهوم و تر و تر کامپیوتر حساب کنم. ایا این شیوه برخورد کمکی به حال مردم فلاکت زده ایران می کند. حداقل شرط ازاد اندیشی احترام به دیدگاه های مردم ایران است. ایران در حال فروپاشی است و میلیون ها انسان به فقر و فلاکت دچار شده اند. در چنین شرایطی شما می خواهید یک دعوا در میان اپوزیسیون بر سر نام ایران به پا کنید. شما را به وجدان خود واگذار می کنم.