Skip to main content

با سلام دوباره جناب رازیانه؛

با سلام دوباره جناب رازیانه؛
بهنام چنگائی

با سلام دوباره جناب رازیانه؛
نوشته اید:
شما مطالبی را مینویسید که هیچ گونه ربطی با رفراندوم در این مرحله از جنبش ایران ندارد. اینطور که من از نوشته های شما درک میکنم شما میخواهید بگوئید یا کمونیسم و یا هیچ چیز دیگر.
دوست گرامی! بی گمان اگر شما شناخت و دریافتی درست از کمونیسم داشته باشبید، آنگاه خواهیددانست که بدون یک سوسیالیسم پیشرفته، رسیدن به یک جامعه کمونیستی یک خیال واهی ست. پس دعاوی من معطوف به رسیدن به یک جامعه سیاسی ست که در آن اراده ی اجتماعی در قالب سیاسی حرف اول را بزند و تولیدکنندگان محتاج نان شب و یا بدتر از آن حتی نتوانند کار در آن ساختار بیابند. بنابرین تضاد سازش ناپذیر ما با این فرهنگ کهنه، فردی، گروهی، ناسیونالیستی و برتریجویانه و مذهبی این و آن است که همه دارائی ها و اراده ی سیاسی را بدست عده ای اندک می سپارد و توده های گرسنه را بنام این و آن ملت، مذهب، ریشه ی قومی

و تباری و... از راه اصلس دور و گمراه کرده و بجان هم می اندازد و اهداف واقعی آنها را به دست دمکراسی یکسویه و پوچ می سپارد. البت9ه اگر در عرب این دمکراسی بهتر استبدادمذهبی ست؛ با شما موافقم، اما با این دمکراسی حق انسان برابرانه و متمدنانه پاسخ خای ابتدانی خود را هم دریافت نمی کند.

من از شما پرسیدم کدام دمکراسی تاکنون توانسته اراده ی اجتماعی بیکاران و گرسنگان و سرخوردگان میلیونی را نمایندگی کند و پاسخ درخور به نیازهای حیاتی آنها بدهد؟ اگر هست نام ببرید.

با احترام بشما لازم می دانم این تضاد و تناقض موجود جامعه بشری را در قالب سیاسی ـ اقتصادی ـ اجتماعی آنراغ، همانگونه بدانم و ببینم که تاکنون دشمنان آن، سرمایه سالاران، دیکتاتورها و پایداران حماقت (( ادیان و مذاهب)) هرگر خواست توده ها را برنتابیده اند و هرجا هم توده ها پافراترگذارده اند به خنین ترین شکل ممکن سرکوب شده اند. همانکاری آخوند امروز می کند و شاه دیروز کرد.

پرسشم از شما این بود که آیا با دمکراسی خالی، ما می توانیم به اهداف نان و کار و آزادی دست یابیم و بتوانیم به زدودن نابرابری های فاحش و تبعیض های ضدبشری پایان دهیم؟

شما بما بگویید چگونه راهبری می تواند ما را یاری دهد؟
باسپاس