Skip to main content

کیانوش عزیز

کیانوش عزیز
دكتر عبدالستار دوشوكي

کیانوش عزیز

با سپاس بیکران از زحمات و از خودگذشتگی های شما و دوستان، باید اعتراف کنم که من فلسفه انتقال کامنت ها به صفحه شما را درک نمی کنم. چون اگر کسی بخواهد فحاشی بکند، این کار را می تواند در آنجا نیز انجام بدهد. کمااینکه می دهند. مثلا یک آقا رضایی در مورد مطلب من نوشته . البته آن را با کلی تلاش در لابلای کامنت های فراوان تودرتو و مربوط به مقالات متعدد (که قاطی شده اند) پیدا کردم. اگر خلاصه کنم، نوشته بود: "رضاشاه بلوچستان را ساخت و بعد بلوچها دسته دسته از هند و گجرات به ایران (بلوچستان) آمدند و با سنت های عقب مانده و زن ستیز و ازدواج با دختران نه ساله بطور انبوه زاد و ولد کردند و هر کدام صاحب بیش از ده بچه شدند و برای هر بچه ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان یارانه می گیرند و برای ایران هیچ سودی ندارند".

مثلا این سید گرامی توهین کرده. در صورتی که من کلی خندیدم. زیرا می دانم کافر همه را به

کیش خود پندارد و هر کسی که یرقان دارد تمام دنیا را زرد می بیند. برای اجنبی زادگان بی ریشه و نوادگان عراقی ها و لبنانی ها و سوریه ای ها که توسط پادشاهان ترک صفوی به ایران آورده شدند، اکثر ایرانیان اصیل موالی و بیگانه هستند. خوب این سیدزاده بینوا دارد می سوزد و درد می کشد که چرا علیرغم تبعیض و محرومیت های شدید اعمال شده توسط حکومت صفویان مدرن، مردم بلوچ بیشترین زنان را در شورا های شهرها و روستاه ها و فرمانداری ها دارند. بیش از ۲۲ زن بلوچ در راس شورا ها هستند. بعضی از شوراههای روستا ها مثل افضل آباد خاش تمامی اعضای شورا زن بلوچ هستند. یعنی بیشترین مشارکت زنان در مقایسه با کل کشور.

خوب این سیدزاده های عقب مانده ارتجاعی داعشیعه مثل رضا که حداکثر تلاش خود را با هر حربه و وسیله ای بکار بردند تا بلوچستان را عقب نگه دارند، از این وضعیت مردمی در بلوچستان وحشت زده و نگران هستند و تمامی تبلیغات خود را برای ارائه چهره نادرستی از بلوچستان بخصوص در صدا و سیمای جمهوری اسلامی بکار می برند که حتی داد استاندار سید و ولایتمدار و حزب الهی سیستان و بلوچستان هم از این همه تبلیغ دروغ مزدوران نظام و صدا و سیما به هوا بلند شده است: این هم لینک به خبر دیروز اعتراض استاندار:
https://www.mehrnews.com/news/4197264/%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF

اتفاقا اینها سوالات سخت و یا توهین و فحاشی نیست. بلکه فرصت خوبی برای ما است تا روشنگری و اطلاع رسانی بکنیم. در نتیجه پیشنهاد من این است که کامنت گذاری آزاد شود و کامنت ها بدون سانسور در زیر همان مطلب نوشته شود. اما در نهایت صلاح مملکت خویش خسروان دانند.