Skip to main content

این نوشتار آمیزه ی تکه بندی

این نوشتار آمیزه ی تکه بندی
کاوه جویا
عنوان مقاله:
کدام سامانه پدافندی پهپاد آمریکا را سرنگون کرد؟ سلاح سرّی که ایران از آن سخن می‌گوید چیست؟

این نوشتار آمیزه ی تکه بندی شده ای از جعلیات دو رسانه ی تبلیغاتی رژیم جمهوری اسلامی است: «انتخاب» و «خبرگزاری فارس»؛
https://www.entekhab.ir/fa/news/481054
https://www.farsnews.com/news/13980330000060
تارنمای «گویا نیوز» این ملغمه ی تبلیغاتی رژیم را بدون ذکر نویسنده و منبع، منتشر کرده و تنها در سطر چهارم واژه ی «رویداد ۲۴» را ذکر کرده است:
https://news.gooya.com/2019/06/post-27326.php
ذکر گذرای واژه ی «رویداد ۲۴» در نوشتار گویانیوز،احتمالاً برای این است که اگر کسی به انتشار این تبلیغات رژیم در گویانیوز انتقاد کرد، پاسخ دهند که نام منبع «رویداد ۲۴» در آن وسط آمده و اگر در زیر مطلب نیامده اشتباه ویراستاری بوده، نه قصد و غرضی! در پاسخ باید گفت که نوشتاری که با تیتر مشابه در تارنمای «رویداد ۲۴» که آن هم یک رسانه ی حکومتی تبلیغاتی است، منتشر شده به کلی با نوشتار گویانیوز متفاوت است:

https://www.rouydad24.ir/fa/news/178852
نتیجه اینکه تارنمای «گویانیوز» یک مقاله ی تبلیغاتی جمهوری اسلامی را به عنوان یک نوشتار مستقل، بدون ذکر منبع درست آن، منتشر کرده و به خورد بینندگانش داده و تارنمای «ایران گلوبال» هم این نوشتار گویانیوز را، احتمالاً با فرض اینکه «گویانیوز» رسانه ی «مطمئنی» است، عیناً بازتاب داده است!
من با نشر دیدگاه های گوناگون، هرچند مطالب رسانه های جمهوری اسلامی، مخالفتی ندارم. اما ذکر منبع و نویسنده ی نوشتار هم از نظر روال روزنامه نگاری لازم است و هم از این نظر که خواننده بداند که این نوشتار پر از جعلیات از قلم مزدوران تبلیغاتچی رژیم جمهوری اسلامی صادر شده است.