Skip to main content

تو دهنی مدیر روزنامه آلمانی

تو دهنی مدیر روزنامه آلمانی
Anonymous
عنوان مقاله:
تو دهنی مدیر روزنامه آلمانی به رهبر جزب کمونیست چین، جهانخواری همراه با لبخند:

تو دهنی مدیر روزنامه آلمانی به رهبر جزب کمونیست چین، جهانخواری همراه با لبخند:

شما جان مردم سراسر جهان را به خطر انداخته اید و می خواهید حتی خارج از مرزها هم رسانه ها را سانسور کنید. شما به جهان بدهکارید، با سرقت تکنولوژی سایر کشورها ثروتمند شده اید. اجازه شکوفایی استعدادها در کشورتان نمی دهید.
عکس : یولیان رایشلت مدیرمسئول روزنامه بیلد
روز ۱۵ آوریل ۲۰۲۰ روزنامه معروف «بیلد» که به عنوان پرخواننده‌ترین رسانه‌ی نوشتاری آلمان شناخته می‌شود، برای حکومت کمونیست چین یک «صورت‌حساب» با عنوان «بدهکاری چین به ما» منتشر کرد. این صورت‌حساب را روزنامه «بیلد» در گفتگو با مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده تنظیم کرده است. پمپئو در این مصاحبه گفت: «زمانی خواهد رسید که کسانی که مسئول این وضعیت در جهان هستند به پاسخگویی فرا خوانده شوند.»
از قرار معلوم حکومت کمونیست چین که مانند جمهوری اسلامی به آزادی بیان در جوامع باز و نظام‌های دمکراتیک نیز اعتراض دارد و می‌خواهد در آنسوی دنیا نیز رسانه‌ها و خبرنگاران به «ساحت مقدس» آنها نپردازند و با افشاگری‌های خود آنها را مورد پرسش و پاسخگویی قرار ندهند، از طریق سفارتخانه‌‌ی چین در برلین نامه‌ای خطاب به «بیلد» منتشر کرده که روز بعد یولیان رایشلت مدیرمسئول این روزنامه به آن پاسخ داده است. رایشلت پاسخ خود را در یک ویدئو نیز خوانده که با زیرنویس چینی در وبسایت بیلد منتشر شده است. متن کامل نامه‌ی مدیرمسئول این روزنامه به رهبر چین کمونیست را در زیر می‌خوانید:
جناب آقای رئیس جمهور شی جینپینگ،
سفارتخانه شما در برلین در یک نامه سرگشاده مرا خطاب قرار داده که چرا بیلد پرسیده آیا چین نمی‌بایست خسارات بسیار عظیم اقتصادی را که ویروس کُرونا در حال حاضر در تمام جهان موجب شده جبران کند؟
سفارت شما این پرسش را «بدخواهانه» خوانده و مرا به «تحریکات ناسیونالیستی» متهم می‌کند.
اجازه بدهید تا نکاتی را در این زمینه یادآوری کنم.
۱.شما رئیس دولت یک حکومت پلیسی هستید. بدون این حکومت پلیسی، شما رئیس جمهور نمی‌بودید. شما می‌توانید همه چیز را، هر یک از شهروندان خود را، کنترل کنید اما از اینکه بازار به شدت آلوده‌ی فروش حیوانات را در کشورتان کنترل کنید، خودداری می‌کنید. فعالیت هر روزنامه‌ یا وبسایت انتقادی را متوقف می‌کنید اما به دکه‌هایی که در آنها سوپ خفاش به فروش می‌رسد کاری ندارید. شما نه تنها مردم خود را کنترل پلیسی می‌کنید بلکه آنها را به خطر نیز انداخته و از این طریق تمام جهان را به خطر می‌اندازید.
۲.حکومت پلیسی به عدم آزادی منجر می‌شود. کسی که آزاد نیست، مبتکر و خلاق نیز نیست. کسی که مبتکر نیست، نمی‌تواند چیزی اختراع کند. به همین دلیل شما کشور خود را به مقام قهرمانی جهان در سرقت از مالکیت معنوی دیگران رسانده‌اید. چین به بهای اختراعات دیگران خود را ثروتمند می‌کند بجای آنکه خودش دست به اختراع بزند. دلیل‌اش این است که شما اجازه نمی‌دهید تا انسان‌های جوان در کشورتان آزادانه بیندیشند. بزرگترین کالای رکوردشکن صادراتی چین که کسی هم آن را نمی‌خواست اما با اینهمه به سراسر جهان صادر شد، کُرونا است.
۳. از همان زمانی که جنابعالی، دولت شما و دانشمندان شما می‌‌دانستند که کُرونا از انسان به انسان منتقل می‌شود، جهان را در ابهام نگاه داشتید. مهمترین متخصصان شما وقتی پژوهشگران غربی می‌خواستند بدانند که در کشور شما در ووهان چه اتفاقی در حال افتادن است، به تلفن‌ها جواب نمی‌دادند، به ایمیل‌ها پاسخ نمی‌دادند. جنابعالی بیش از آن یک ناسیونالیست مغرور هستید که بخواهید حقیقت را درباره آنچه بگویید که از نظر شما نیز یک ننگ ملی به شمار می‌رود.
۴