Skip to main content

تو دهنی مدیر روزنامه آلمانی

تو دهنی مدیر روزنامه آلمانی
Anonymous
عنوان مقاله:
تو دهنی مدیر روزنامه آلمانی به رهبر جزب کمونیست چین، جهانخواری همراه با لبخند؛

تو دهنی مدیر روزنامه آلمانی به رهبر جزب کمونیست چین، جهانخواری همراه با لبخند؛

.«واشنگتن پست» گزارش می‌دهد که آزمایشگاه‌ها در ووهان ویروس‌های کُرونا در خفاش‌ها را مورد تحقیق قرار می‌دادند بدون آنکه استانداردهای ایمنی را رعایت کرده باشند. چرا آزمایشگاه‌های سمّی و آلوده‌ی شما مانند زندان‌هایتان برای زندانیان سیاسی محافظت نمی‌شوند؟ آیا ممکن است یک بار هم شده این موضوع را برای بیوگان، دختران، پسران، شوهران، پدران و مادران سوگواری که در سراسر جهان قربانی کُرونا شده‌اند، دست‌کم توضیح بدهید؟
۵.هم‌ اکنون در کشورتان درباره شما زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد. قدرت‌تان متزلزل است. شما از چین یک کشور غیرشفاف و مرموز ساخته‌اید که نخست یک حکومت پلیسی ضدبشری بود و حالا صادرکننده‌ی یک بیماری مرگبار مسری. این میراث سیاسی شماست.
سفارتخانه شما به من می‌نویسد که گویا من نسبت به «دوستی سنتی مردم دو کشور» بی‌انصافی می‌کنم. گمان می‌کنم شما این را که حالا سخاوتمندانه ماسک به سراسر جهان می‌فرستید، «دوستی» بزرگی می‌شمارید. من این را دوستی نمی‌نامم بلکه از نظر من (امپریالیسم) جهانخواری همراه با لبخند است. شما می‌خواهید چین را از طریق یک بیماری مسری که از آن کشور صادر شده، تقویت کنید. اما گمان نکنم که بتوانید قدرت شخصی خود را از این طریق نجات بدهید. به نظر من دیر یا زود، کُرونا پایان سیاسی شما را رقم خواهد زد.
با درودهای دوستانه
یولیان رایشلت
منبع: روزنامه بیلد
ترجمه و تنظیم از کیهان لندن