Skip to main content

پایگاه خبری محیط زیست ایران

پایگاه خبری محیط زیست ایران
Anonymous
عنوان مقاله:
پایگاه خبری محیط زیست ایران هند داروی ضد مالاریا به ۵۵ کشور صادر می کند

پایگاه خبری محیط زیست ایران
هند داروی ضد مالاریا به ۵۵ کشور صادر می کند


کد خبر : ۳۴۶۷۳۳
زمان انتشار : ۰۹:۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print
پایگاه خبری محیط زیست ایران
هند داروی ضد مالاریا به ۵۵ کشور صادر می کند
مقامات هندی روز شنبه اعلام کردند که دهلی نو در مراحل پایانی صادرات داروی ضد مالاریا (هیدروکسی کلورکین) به ۵۵ کشور تحت تاثیر ویروس کرونا است.
هند داروی ضد مالاریا به ۵۵ کشور صادر می کند

به گزارش پایگاه خبری محیط زیست ایران، و به گزارش نشریه "اکونومیک تایمز" مقامات هندی افزودند: صادرات داروی ضد مالاریا به دو شکل تجاری و همچنین هدیه انجام خواهد شد.
کشورهایی چون آمریکا، سیشل و موریس هم اکنون این دارو را از هند دریافت کرده اند.
سازمان دارو و غذای آمریکا، داروی "هیدروکسی کلورکین" را به عنوان درمان احتمالی ویروس کرونا معرفی کرده است و آن را بر روی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در نیو یورک آزمایش کرده است.
در هفته گذشته پس از آنکه هند تصمیم گرفت تا ممنوعیت صادرات این دارو را لغو کند، تقاضا برای آن بسیار افزایش یافت.
در میان کشورهای همسایه، هند داروی خود را به افغانستان، بوتان، بنگلادش، نپال، مالدیو، موریس، سریلانکا و میانمار صادر می کند.
کشورهای دیگر در جهان که خواستار دریافت این دارو از هند هستند شامل زامبیا، جمهوری دومینیکن، ماداگاسکار، اوگاندا، بورکینا فاسو، نیجر، مالی کنگو، مصر، ارمنستان، قزاقستان، اکوادور، جامائیکا، سوریه، اوکراین، چاد، زیمبابوه، فرانسه، اردن، کنیا، هلند، نیجریه، عمان، پرو، فیلیپین، روسیه، اسلوونی، آفریقای جنوبی، سریلانکا، تانزانیا، امارات متحده عربی، ازبکستان، اروگوئه، کلمبیا، الجزایر باهاما، موریس و انگلستان می شوند.
هند بزرگ ترین تولید کننده داروی ضد مالاریا در جهان است.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مکالمه تلفنی اخیر خود با نارندرا مودی نخست وزیر هند از وی درخواست کرد تا ممنوعیت صادرات این دارو را لغو کند.
پس از آن وی در پیامی جداگانه هند را تهدید کرد که در صورت عدم پذیرش درخواست او، آمریکا اقدام متقابل در مقابل هند انجام خواهد داد.
هند که از این تهدید آمریکا شوکه شده بود از رییس جمهوری آمریکا درخواست کرد تا این مساله را سیاسی نکند. اما پس از ارسال اولین محموله "هیدروکسی کلورکین" به آمریکا، لحن ترامپ تغییر کرده و او از هند تشکر کرد.
وزارت بهداشت هند تجویز "هیدروکسی کلروکین ۴۰۰ میلی گرم" برای یک روز و "هیدروکسی کلروکین ۲۰۰ گرم" برای دو روز به همراه مصرف پنج روزه داروی "ازیترو میسین ۵۰۰ میلی گرم" را برای بیماران کرونایی که حال آن ها بسیار وخیم است، توصیه کرده است.