Skip to main content

ایا ترکیه سامانه موشکی

ایا ترکیه سامانه موشکی
Anonymous
عنوان مقاله:
حکومت اسلامی فارس

ایا ترکیه سامانه موشکی پاتریوت امریکا را انتخاب می کند یا سامانه موشکی اس 400 روسی را ؟

تصمیم گیری نهایی ترکیه در این مورد نزدیک است
امریکا معتقد است ترکیه به همین جا یعنی شرایط کنونی هم رسیده زیاد است و در منطقه باید دفاع هوایی اسرائیل حرف اول را بزند در واقع این اسراعیل است که به امریکا فشار می اورد نگذارد ترکیه اس 400 از روسیه بخرد . چون ممکن است علیه اسراعیل بکار گرفته باشند . اسراعیل نگرانی از طرف ترکیه دارد ولی نگرانی از طرف ایران ندارد به دلایل زیاد.
در اخرین مرحله در جریان بمباران دزدکی سربازان ترکیه توسط روسیه پوتین امریکا علنن از ترکیه حمایت نکرد
و امریکا بسیار و بسیار مایل بود ترکیه و روسیه مستقیم وارد جنگ شوند . این بنفع امریکا و کرد ها و حتی ایران و عربستان بود گذشت زمان در فاصله چند ماه از زمان عملیات چشمه صلح ترکیه نشان می دهد که تصمیمات دولت اردوغان هوشمندانه و بنفع ترکیه بوده است.
در این میان روسیه پوتین به ترکیه نامردی یا نقش دوست نادان و نفهم را بازی کرده.
هیچ احمقی نمی تواند مسله ادلب سوریه را با موقعیت جغرافیایی و سود تجاری و معنوی و نظامی و منطقه ای ترکیه معامله کند. ترکیه فقط یک کشور نیست بلکه یک منطقه استراتژی و تعین کننده و مطتصل کننده شرق و غرب . مسیحیت و اسلام و نیروی کار و سرمایه و 6 کشور تورک دیگر در کنارش است.
در ادلب جز شن و خاک حتی برای خود مردم ادلب چیز دیکری وجود ندارد.
در نتیجه سوریه و روسیه و ترکیه می توانند بدون اینکه عجله کنند راه حلی به این مسله پیدا بکنند .
اما مسله تنها اسد و پوتین نیست گفته می شد چند هفته پیش عربستان و امارات به اسد پیشنهاد کرده اند اتش بس ادلب را بشکند و با ترکیه جنگ کند و تمام مخارج جنگ را انها خواهند پرداخت و همچنین ایران از اسد انتظار دارد و می خواهد 200 هزار نیروی نظامی را راکت نگه ندارد و به ادلب حمله کند و همچنین کردها به اسد می گویند اگر به ادلب حمله کند در کنار نیروهای اسد خواهند جگید. و در این میان امریکا نمی تواند از اسد چنین چیزی بخواهد اما ارزوی امریکا برای در گیری ترکیه با متحدان اسد در ادلب کمتر از انهایی که در بالا گفته شد نیست.
حالا امریکا یک دشمن موزی و کم خطر برای ترکیه و روسیه پوتین یک دوست نادان و نفهم بتمام معنا برای ترکیه .
حالا کدام را باید ترکیه انتخاب کند ؟ ایا می شود از خیر هر دو گذشت ؟
در هر دو صورت تورک های جهان دیگر هیچ کدام انها را دوست خود نمی داند مگر اینکه اتفاق مهمی روخ دهد