Skip to main content

نویسنده در این نوشتار درباره

نویسنده در این نوشتار درباره
تبریزی

نویسنده در این نوشتار درباره سندیکاها نیز سخنانی نوشته است که شایسته

است درباره پدیده ای به نام سندیکا چند نکته روشن شوند، سندیکا واژه ای فرانسوی است که برابر انگلیسی آن تریدیونیون است، سندیکا یا تریدیونیون یک نهاد کارگری ادغام شده در رژیم سرمایه داری است! سندیکا نه تنها برای رژیم سرمایه داری زیانبار نیست بلکه نهادی است که به سود پابرجا ماندن ساختار سرمایه داری است و سندیکا نمی تواند از مرزهای رژیم سرمایه داری فراتر رود!

سند‌یکاها رفرمیست و ساز‌شکارند و با آن که سازمان هائی کارگری هستند گرفتار بوروکراسی هستند! رهبری این سازمان های به ظاهر کارگری همواره در دست راست گراهای همایش های کارگری است و هنگامی که کارگران پیشتاز رهبر سندیکاها شده اند بیدرنگ پاکسازی شده اند! از این روی سندیکاها نمی توانند با ویژگی هائی که دارند خواهان انقلاب کمونیستی باشند!

کوتاه سخن آن که سندیکا هیچ گاه نمی توانسته و نخواهد توانست نهاد پیشتاز کارگران و رنجبران و دهقانان (پرولتاریا) برای نابودی رژیم سرمایه داری و برپائی یک رژیم کمونیستی باشد چرا که وابسته به رژیم سرمایه داری است و کارگران برای رسیدن به سوسیالیسم و کمونیسم و برانداختن رژیم سرمایه داری باید هسته های جنبش کارگری را جدا از رژیم سرمایه داری و وابستگان به این رژیم برپا کنند که در این باره نگاه کردن به نوشتاری در لینک زیر سودمند است

http://iranglobal.info/node/65924