Skip to main content

در ادامه اخبار، گزارش جان

در ادامه اخبار، گزارش جان
آشچی

در ادامه اخبار، گزارش جان خراشی راجع به سقوط یک فروند پهپامام، کشته شدن تعداد کثیری از مشتاقان زیارت و مصاحبه با حجت الاسلام زیارتی نماینده سندیکای امام زاده داران تهران و حومه پخش شد.

برای راحت شدن کار شما سال 2050 ندیده ها و برای این که مثل من دو ساعت گیج نزنید، جریان رو از آخر به اول نقل می کنم. از این جا شروع کنم که حاج آقا زیارتی، نماینده سندیکای امام زاده داران تهران و حومه توضیح می داد که با پیشرفتهای صورت گرفته در سالیان اخیر، در حال حاضر یکصد و پنجاه هزار امام زاده ثابت برای جمعیت 150 میلیونی ایران وجود داره که میشه یک امام زاده برای هر یک هزار ایرانی. ضمنا، به سبب این که برخی امام زاده ها متحرک هستند، پیش از این روی وانت نصب و داخل شهرها و روستاها گردانده می شدند. ولی با پیشرفتهای تحسین برانگیز متخصصین خودکفای داخلی و به منظور پاسخ گو بودن به سیل درخواستهای زیارت این امام زاده های سیار و همچنین با انگیزه توسعه این شاخه امید بخش و ارزآور از صنعت امام زاده داری، مهندسین شاغل در سندیکای امام زاده داران تصمیم گرفتند که این کلاس از امام زاده ها رو سوار پهپاد کرده و با سرعت و کیفیت بیشتری در اختیار مشتاقان زیارت قرار دهند. در این راستا و پس از آزمایشات و تحقیقات فراوان، دستگاه صد در صد داخلی پهپامام (پهپاد + امام) پا به عرصه گذاشت و چشم جهانیان را خیره کرد. پهپامام مجهز به چهار موتور قدرتمند توربوپروپ است که داخل چهار مناره امام زاده پرنده جا میگیرد و در عرض تنها چند دقیقه با سرعت 350 کیلومتر در ساعت خودش را از محله ای به محله ی دیگر می رساند.
در این جا خبرنگار صحبتهای حاج آقا زیارتی که بد جوری از توصیفات خودش جو گیر شده بود را قطع کرد و پرسید: «ولی حاج آقا، مثل اینکه ماموریت اول پهپامام چندان موفقیت آمیز نبوده. چون که با سقوط اولین پهپامام حامل امام زاده بیژن بن شهرام بن مرتضی در بین مؤمنین و مؤمنات مشتاق زیارت، 17 نفر در جا کشته شدند و 115 نفر هم در حین فرار زیر دست و پا له شدند. تعدادی هم بستری هستند که حال 23 نفر وخیم گزارش میشه.»
حاج آقا زیارتی من منی کرد و جواب داد که : «حالا نمیشه گفت که همچین هم موفق نبوده. هدف از زیارت چیه؟ سعادت اخروی! حالا بنده شخصا با جمع کثیری از حضرات آیات و دانشمندان مشورت کردم، همگی به اتفاق حکمشون این بود که این عزیزانی که جونشون رو از دست دادند، در رده شهدا قرار می گیرند و با شهدای صدر اسلام محشور می شند. ضمن این که امام زاده بیژن بن شهرام بن مرتضی هم برای بار دوم به مقام شهادت نائل آمدن و ثواب زیارت ایشون از این به بعد دو برابر میشه مسلما. اینه که همچین هم بد نشد دیگه...»
خبرنگار در ادامه سؤال کرد : «بله، متوجه شدم حاج آقا. به امید قبول شهادت این عزیزان، می خواستم نظرتون رو راجع به اظهارات رئیس سازمان مهندسی کشور بپرسم که گفته با بررسی های کارشناسی انجام گرفته، مشخص شده که اون موتورهای داخل مناره اساسا توربوپراپ نبودند و موتورهای اسقاطی پراید دست دوم بودند»
حاج آقا زیارتی در این جا با برافروختگی سؤال خبرنگار را قطع کردند و گفتند : «نخیر آقا! چه پرایدی؟ چه کشکی؟ من می خوام بپرسم که این همه مقهور دشمنان صهیونیست و بوقهای استکباریشون شدن آیا شایسته سازمان مهندسی کشوره؟ آقای رئیس سازمان مهندسی! برای این مملکت، برای اسلام، برای این که این مملکت اسلامی بمونه شهدا خون دادن. مادران شهدا اشک چشم دادن شما به چه حقی نونت رو میزنی تو خون شهدا؟ چرا با اعتقادات مردم بازی می کنی؟ بازی نکن با اعتقادات مردم. جواب خانواده شهدا رو چه جوری میدی؟ ...» بعد هم با عصبانیت مصاحبه رو ترک کرد.
خبر بعدی، مژده به ملت انقلابی و درباره نوآوری شرکت سایپا و مدل جدید پراید بود. اما بقیه خواب رو بعدا تعریف می کنم ...