Skip to main content

همانطور که قبلن گفته شد

همانطور که قبلن گفته شد
Anonymous
عنوان مقاله:
حکومت اسلامی فارس

همانطور که قبلا گفته شد هنگامی که شاه تورک صفوی اصفهان را پایتخت کرد جمعیت تهران کمتر از 100 هزار نفر بود که شامل چند خانواده ارمنی و بقیه تورک بودند اما چرا صفوی اصفهان را پایتخت کرد؟

چونکه پادشاه صفوی با دولت عثمانی اختلاف پیدا کرده بود و نگران از حمله عثمانی بود و به همین خاطر می خواست پایتخت از عثمانی دور باشد اما نمی دانست در عوض به احمد افغان نزدیک می شود .
بعد از اینکه اصفهان پایتخت شد، فارس ها از خراسان.یزد.کرمان با الاغ با اسب با قاطر حتی پیاده راه افتادند به طرف اصفهان.
گفته می شود خیلی از فارس ها در اصفهان صابون ها را می خوردند، فکر کرده بودند صابون چیز خوردنی است چونکه تا ان زمان صابون ندیده بودند. و بعد از آن بود که یواش یواش فارس ها پایشان به طرف تهران باز شد.
شما نمی توانید یک سنک قبر فارس در تهران یا اطراف تهران پیدا کنید که متعلق به 500 سال پیش باشد. امکان ندارد
حالا فارس ها چطور از افغانستان به خراسان آمدند یا فارس ها چطور از جهنم هند به کرمان و یزد و آنطرفها آمدند و نقش نادر شاه در این باره چی بود وووو امیدوارم تورک های دیگر در این موارد بیشتر بنویسند تا نسل جوان تورک زیر بمب باران بشکه ای رسانه های فارس ها بتواند خودش را بیرون بکشد
متاسفانه بخشی از تورک های تحصیل کرده با انواع دیدگاه ها که الان باید شمعی در تاریکی برای هموطنان آذربایجانی خود می بودند توسط شوونیست فارس بر ضد خود مردم آذربایجان تبدیل شده اند .
.البته دیگر آنها پوسیده اند. جوانان قهرمان تورک پرچمدار میدان مبارزه اند.