Skip to main content

ترکها مثل پرندگان پرواز می

ترکها مثل پرندگان پرواز می
Anonymous
عنوان مقاله:
مقایسه دو خبر و دو دیدگاه برای شاهنامه خوانان ضد ترک اسیر در دنیای اوهام و چاخانیسم

ترکها مثل پرندگان پرواز می کنند و با اعتماد به قدرت بالشان غذای خود را می یابند، ولی موشها ته گونی غلات دیگران را سوراخ می کنند و زحمات دیگران و هر چیزی که بدستشان می افتد، در سوراخ لانه هایشان قایم

می کنند، و به همه جا فضله می اندازند و هر چیزی را که نتوانسته اند بخورند کثیف می کنند. تا هیچ بنی بشری نتواند از آن استفاده کند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، حول آمادگی وزارت دفاع- 4 مه 2020
سایت پنتاگون
مارک اسپر: رژيم ایران از ویروس کرونا بشدت ضربه دیده است که هم بر اقتصاد و هم بر جامعه آنجا اثرات خود را گذاشته است. ما به آنها گفته ایم بجای صرف پول برای اقدامات شرورانه از آفریقا تا خاورمیانه، از حمایت مالی گروههای شبه نظامی شیعی تا فراهم آوردن موشک و مهمات برای حوثی ها، پولهای خود را برای کمک به مردمشان صرف کنند.
اگر این تمرکز را روی مشکلات مردم خودشان بگذارند بیشتر به نفع مردم ایران خواهد بود. اما آنها 41 سال است که به رفتار شرورانه خود ادامه داده اند و به رغم تأثیرات تحریمها و یا ویروس کرونا، این فعالیتها همچنان ادامه دارد.
ضمنا ما به آنها پیشنهاد کمک دادیم، اما آنها رد کردند. بنابراین من امیدوارم آنها بیشتر به مسائل و مشکلات فعلی مردم ایران بپردازند تا از وضعیت کنونی بیرون بیایند
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه: در رابطه با پاندمی کرونا یادآوری کرد که هرچند زبان و اعتقاداتمان متفاوت باشد اما سرنوشت مشترکی داریم. ما با این رویکرد برای ۵۷ کشور کمک‌های پزشکی ارسال کردیم.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیام ویدئویی « تعهد بین المللی برای مقابله جهانی با کرونا ویروس» به رهبری کمیسیون اتحادیه اروپا منتشر کرد.
- بودجه کمک مالی در راستای تلاش‌ها برای ساخت واکسن را تا ۲۳ مه اعلام می‌کنیم.
- واکسن کووید-۱۹ باید متعلق به همه انسان‌های جهان باشد. اصل دسترسی جهانی به این واکسن باید تضمین و اجرایی شود.
- در مقابله با ویروس کووید-۱۹ علاوه بر فعالیت‌های ملی خود از تلاش‌های جهانی در راستای تشخیص، درمان و ساخت واکسن حمایت می‌کنیم.