Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/c/1205385033/220620
https://t.me/c/1205385033/220621
#سعید_مینایی ۹۹/۵/۱۵

ميرزا جهانگيرخان‌ در دوران مشروطیت در روزنامه‌اش‌، «صوراسرافيل‌» خطاب‌ به‌ محمدعلی شاه‌ چنين‌ نوشت‌: «امروز كل‌ مردم‌ ايران‌ يك‌ چيز را فرياد مي‌زنند: آزادی». اما آيا كل‌ جمعيت‌ ايران‌ که بیش از نود درصد آن در بیسوادی مطلق بودند تصويری از مفهوم آزادی ‌داشتند كه‌ آن‌ را فرياد زده‌ باشند؟!

اساسي ترین اشتباهِ فعالین ملی آذربایجان نیز همواره‌ اين‌ بوده كه‌ ذهنيت ‌خودشان‌ را به‌ ذهنيت‌ عموم‌ جامعه‌ و مردم تعميم‌ می‌دهند و هرگز از دید و پنجره تورکچولوک(منافع ملی تورک) به‌ قضايا و واقعيت‌‌ها نمی‌نگرند. بایستی انقلاب مشروطیت را از دیدگاه منافع ملی تورکان تجزیه و تحلیل نمود.

و اساس نتیجه‌ی جنبش‌ها و انقلاب‌ها است که باید مورد وارسی و بررسی دقیق قرار گیرد. که یک جنبش و انقلاب به نفع و ضرر چه کسانی یا ملتی تمام گردیده است. و در این راستا جامعه را آگاه ساخته و معارف سازی به عمل آورد و آنان را با ستمهای موجود و منافعشان آشنا ساخت. تا بدینگونه بتوان از توده انتظار کنش و واکنش در مقابل بی عدالتی و ستم ملیِ موجود كرد.
پ.‌ن : به نظرتان حال چه تفاوتی بین تحلیل و دیدگاه وحید بهمن و گردانندگان سایت و کانال ضد تورک #آذریها با آن دسته از صفحات و میللتچی‌هایی که دیروز را روز ملّی تبریز خوانده و به یکدیگر شادباش می‌گفتند باقی می ماند؟ آیا از روی ناآگاهی و نبود دانش سیاسی و بینش تورکچو بودن است که از منظر یک تورکچو به قضایا نگاه نميكنند؟؟!!