Skip to main content

ب. بی نیاز

ب. بی نیاز
Anonymous
عنوان مقاله:
فقر تئوریک و نگاه ایدئولوژیک در حزب کمونیست کارگری

ب. بی نیاز
"آرمان‌گرایی یک کیفیتِ دینی است، فرقی هم نمی‌کند که حاملان این آرمان‌گرایی به مسجد یا کلیسا بروند یا نه. از این رو، مارکسیسم به عنوان ابزار دگرگونی جامعه یک ایدئولوژی ارتجاعی است"

هراس شما از چیز دیگریست : از دست دادن بهشتی است که اقلیت یک در صدی صاحبان زر وزور برای خود و شیپورچیهای مبلغی همچون شما وکارل پوپر ایجاد کرده اند و ابقاء جهنمی "راستین" است که قرنهاست برای اکثریت عظیمی از توده ها خلق کرده اند، و عمدتأ با استفاده از ادیان و مذاهب!

وضعیت آنچنان بحرانیست که یک سری ایدئولوگ شیپورچی بورژوا امپریالیست هم سر به فغان کشیدن نهاده اند :
"داووس می‌تواند؟
کتاب «نوآغازی بزرگ» ظاهراً مدخل و آغازگر بحث برای پنجاه و یکمین اجلاس داووس که در ژانویه سال ۲۰۲۱ با همین عنوان و در دو اجلاس حضوری و مجازی برگزار می‌شود. هدف از اجلاس آتی «بحث بر سر ضرورت و مفاد یک قرارداد جدید اجتماعی» است که بحران کرونا دستیابی به آن را بارز کرده، قراردادی که «حرمت انسان و عدالت اجتماعی در کانون آن باشد و توسعه اقتصادی در خدمت پیشرفت همه آحاد جامعه قرار گیرد، قراردادی که باید این تعهد را ایجاد کند که نظام اقتصادی و اجتماعی ما به پایداری و ثبات بیشتر سوق یابد و به سوی آینده‌ای مبتنی بر عدالت و انصاف بیشتر جهت‌گیری کند»."

"هستند منتقدانی که افکار و دیدگاه‌های تازه مدیران همایش جهانی اقتصاد و موضوع اجلاس آتی این همایش را نشانه‌ای از بحرانی کم‌سابقه در روندهای جهانی‌شدن به طور خاص و در نظم اقتصادی و اجتماعی مسلط بر جهان به طور عام می‌دانند، به گونه‌ای که پرشورترین واضعان و مدافعان آن هم حالا از باب آینده‌ این نظام نگران شده‌اند و برای بازسازی و دوامش به تدبیراندیشی برآمده‌اند.""

"این سؤال مطرح است که آیا اجلاس داووس با همان ترکیب تا کنونی که عمدتاً شامل صاحبان سرمایه و ثروت و بخشی از الیت سیاسی و علمی جهان که مدافع روندهای موجود جهانی‌شدن بوده، و بدون مشارکت‌دادن فعال نمایندگان آن گروه‌های وسیع اجتماعی که حالا قرار است منافع‌شان در مرکز توجه هر گونه توسعه اقتصادی قرار گیرد، می‌تواند به تدابیر و راهکارهایی مؤثر در راستای قول و قرارهایی که در کتاب شواب و مالرت آمده برسد."
بحران کرونا و «ضرورت نوسازی نظام سرمایه‌داری»
https://www.radiofarda.com/a/commentary-on-davos-founder-schwab-new-book-the-great-reset/30733210.html
.
توصیف عمیق کارل مارکس از خرده بورژوازی ریزه خوار کاپیتالیسم امپریالیسم :
‘In the most advanced societies…the situation of the petty bourgeois predisposes him towards both socialism and capitalism…he is dazzled by the expansion of power of the big bourgeoisie on the one side, yet he shares in the suffering of the people on the other. He is bourgeois and people simultaneously. At heart he prides himself on being neutral, on having found the true balance, albeit without falling into mediocrity. This petty bourgeois is the glorification of antithesis, since antithesis is the basis of his existence. He himself is nothing other than the personification of social contradiction’.
1: K Marx, Letter to Annekov, cited in D Beetham, Marxists in Face of Fascism (Manchester, 1983), pp242-243