Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/BizimSulduz/26870
ذلالت آریایی ها و جسارت آذربایجانی ها

در روز ۳ شهریور ۱۳۲۰، ایران قربانی توهمات رضاشاه پهلوی شد و به اشغال نیروهای نظامی روس و انگلیس درآمد.

درآمد.
 
رضاشاه که با اتکا به مالیخولیای نژاد برتر آریایی به همدست و مزدور آلمان تبدیل و ایران را به مرکز جاسوسان نازی مبدل کرده بود بدون مقاومت کشور را تسلیم روسها و انگلیسی ها کرد. بادکنک ارتش رضاشاه در همان ساعات اولیه ترکید و پوچ بودن و هیچ بودن ارتش آریایی بر همه ثابت شد اما فرزندان آذربایجان یکبار دیگر اصالت و جسارت خود را به رخ آریا مداران کشیدند.

جلفا از نخستین مناطقی بود که در ساعت چهار صبح روز سوم شهریور ماه ۱۳۲۰ توسط نیروهای متفقین (ارتش شوروی) مورد تجاوز قرار گرفت. ارتش چهل و هفتم روس به سرلشکری «نوویکف» که بر اساس طرح متفقین از مدت‌ها پیش در نخجوان و شهر جلفای آن سوی مرز مستقر شده بود، به قصد ورود به ایران وارد رودخانه آراز شده و عازم عبور از پل آهنی رودخانه شدند. نیروهای روسیه شوروی پس از عبور از آراز با مقاومت مرزبانان آذربایجانی مواجه شدند.
سه مرزبان به نام‌های ژاندارم سرجوخه مصیب محمدی، سید محمد راثی هاشمی و عبدالله شهریاری به دلیل اشراف بر پل با عملیات تعقیب و گریز توانستند ارتش روس را برای ۴۸ ساعت متوقف کنند. نیروهای متفقین در نهایت با کشته شدن این سه مرزبان و استفاده از توپخانه سنگین موفق به عبور از آراز شدند. مرزبان دیگری به نام استوار میرزا علی نیز در جلفا پس از سه ساعت مقاومت در برابر متفقین در نهایت شهید می‌شود.

اقتدار ارتش مدرن سازی! شده رضاخان که به طرفداری از هم نژادان آریایی آلمان نازی برخواسته و در ساعات اولیه حمله متفقین فروپاشید امروز نیز مایه افتخار نژادپرستان آریایی و سلطنت طلب های جاهل و غافلی است که سعی در به فراموشی سپردن واقعیت های تاریخ پر از شکست و زبونی و ذلالت است. صفحه ای از تاریخ که تنها نکته پر افتخار آن انجام رسالت تاریخی آذربایجانی ها و سمفونی حماسی آنهاست ...

@CavadHuseynZade