Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/c/1205385033/228637
پان‌ایرانیست‌ها ما را به همبستگی ملی فرا می‌خوانند!
پان‌ایرانیسم نام ایرانی نازیسم است که در حکومت پهلوی‌ها ایدئولوژی رسمی حکومت بود. پان‌ایرانیست‌ها

پهلوی‌ها ایدئولوژی رسمی حکومت بود. پان‌ایرانیست‌ها نزدیک یک صد سال است که برای رسیدن به آماج‌شان، «یک بیرق (بایراق)، یک زبان»، نابودی زبان‌های غیر فارسی ایران و در رأس آنها زبان تورکی را هدف حملات مرگبار خویش قرار داده‌اند. اما امروز ما را به همبستگی ملی فرا می‌خوانند. تورک‌های ایران با شرایط زیر به سوی همبستگی ملی خواهند رفت:

۱. محکومیت رسمی سیاست‌های تورک‌ستیزانه‌ی صد ساله‌ی اخیر از سوی خانواده‌ی محمدرضا پهلوی، حزب پان‌ایرانیست محسن پزشک‌پور، حزب ملت ایران داریوش فروهر، جبهه‌ی ملی، نهضت آزادی، محفل سایت آذری‌ها.

۲. بازخوانی هویت ملی ایرانی. واقعیت آن است که در تعریف ارائه و ترویج شده از هویت ملی ایرانی از زمان حکومت پهلوی تا کنون، عنصر تورک غائب است و ایران مساوی فارس قلمداد و تلقین می‌شود. در صورتی‌که فقط و فقط قسمتی از کویر لوت به عرض ۳۰۰ کیلومتر و طول ۹۰۰ کیلومتر و حاشیه‌ی آن از آنِ قوم فارس است. کویر لوت سرزمین بی‌آب و علف و غیر قابل زیست می‌باشد. اما می‌دانیم که حاصلخیزترین خاک ایران با شرایط اقلیمی مناسب در وسعت خیلی زیاد از آنِ تورک‌ها می‌باشد. بنابراین در تعریف هویت ملی ایرانی عنصر تورک باید نقش پررنگ داشته باشد.

۳. حق بدیهی و طبیعی انسان تورک شهروند ایران مبنی بر اظهار، حفظ و گسترش هویت ملی خویش باید به رسمیت شناخته شود و هیچ پان‌ایرانیستی حق ندارد قیم‌مآبانه برای وی هویت تعریف و تعیین نماید.

۴. حق تحصیل به زبان مادری برای تورک‌ها در عمل تأمین و تحصیل اجباری به زبان فارسی لغو گردد.

۵. تصویری که از زمان پهلوی در محافل آکادمیک و دانشگاهی بر اساس دروغ، انکار و کتمان گذشته‌ی مردمان تورک جعل گردیده، محکوم و سرزنش گردد. گذشته‌ی تورک باید با همه‌ی نکات ضعف و قوتش بر اساس اسناد متقن در همان محافل آکادمیک و دانشگاهی بازخوانی و بازنویسی شود.

۶. سوگیری‌های ضد تورک رسانه‌های ملی باید محکوم و در عمل حذف گردد و همراه با آن هویت و کیستی واقعی تورک در این رسانه‌ها به نمایش گذاشته شود. به همان‌سان که هویت و کیستی فارس به نمایش گذاشته می‌شود.

۷. ...


مئشه باشلی

@meshebashli