Skip to main content

سخنی با افندی آشچی!

سخنی با افندی آشچی!
Anonymous

سخنی با افندی آشچی!
ایشان بدون آنکه به نقش تهاجم نظامی، اقتصادی و فشار های سیاسی امپریالیسم غرب که ترکیه را مثل مار بوآ،در چنبره خود گرفته، برای لت و پار کردن آن چندین جبهه نظامی باز کرده

اشاره ای بکند، با ساده لوحی و عوامفریبی از سقوط ارزش لیر داد میزند.
البته شنیدن بیانات گرانبهای ایشان مبنی بر اینکه سواد انگلیسی دارد، بطور زاید الوصفی مورد خوشحالی پان ایرانیستها و پانفارسهای تمامیت خواه و مرکزگرا میگردد. اما نور اعلا نور میشد، چند تا از مقاله های اقتصادی خود را که احتمالا با نبوق خارق العاده اش برای تار و مار نشان دادن اقتصاد ترکیه تسوید میفرماید، در سایت قرار دهد، تا پان ایرانیستها و پانفارسها، به اتفاق تروریستهای پکک و داشناکسیون ارمنی، از کمالات معنوی، و نبوغ ضد تورکیش بهره مند شوند.
جالب میشد یکی از عکس های بالای مقاله اش روی کامنتش درج میشد، تا انشاالله هنگام مسافرتهای تابستانی به ترکیه، آقای آل بایراق و همکارش آقای(هاکان فیدان) به محض ورودش به ترکیه، در فرودگاه به محضرش مشرف میشدند تا از راهنمائی های داهیانه اش، برای پیش برد مقاصد اقتصاد ترکیه فیض یاب میشدند.
لازم است به محضر افندی آشچی چند نکته که شاید روحش نیز از آن خبر ندارد، قید شود که:
قریب به اتفاق مردم ترکیه شاید از روی ناچاری به اردوغان رای دادند، چون نمی خواستند، به "کمال قلیچدار اوغلو" (ارمنی) به "اکرم ایمام اوغلی" (ارمنی)...و امثالهم برای اداره کشور رای دهند!
اکرم ایمام اوغلی ارمنی، که اخیرا با تبلیغات و با حمایت غرب، با صرف پولهای کلان استاندار استانبول شد. قصد دارد با حمایت غرب، استانبول را از ترکیه جدا کرده، به عنوان منطقه آزاد اقتصادی بدون مالیات اعلام کند. که بدست امپریالیسم غرب و بانکهای خصوصی اداره شود. تا بهتر بتوانند خون مردم منطقه را به شیشه بگیرند.
همین شخص ارمنی تبار هفته پیش در جلوی دوربین تلویزیون با تاکید داد میکشید که؛ دولت باید از بانکهای خصوصی غرب قرض بگیرد، دو سه میلیارد آن را بین مردم تقسیم کند. البته چنین وامهائی با بهره 60 درصدی واگذار میشود، یعنی به محض دریافت مثلا صد میلیارد دلار وام،در همان آن 60 میلیارد دلار پول مفت بعنوان بهره، به جیب بانکهای خصوصی غربی که خون مردم ترکیه را می مکند، سرازیر میشود.
افندی ایشچی گویا از کشاکش های سیاسی، از اوضاع داخلی ترکیه اطلاع کافی و درستی ندارد، با ساده لوحی از سقوط ارزش لیر داد میزند، انگار کشف جدیدی کرده است.
اگر بدرستی از اوضاع سیاسی ترکیه آگاهی داشته باشد، حد اقل یکبار در خصوص مسائل سیاسی، به عمکرد و اهداف رهبران حزب CHP، و HDP،.. و دیگر احزاب ضد خلقی ترکیه، که در جهت نابودی کشور، و ضربه زدن به سیستم اقتصادی ترکیه تلاش میکنند، اشاره ای میکرد، که این خود، دلیل بر عدم آگاهی وی از مسائل جاری ترکیه است. مردم ترکیه اگر چه از اهداف صنایع نظامی، اقتصادی، آک پارتی،حمایت میکنند، اما از اسلامی شدن ترکیه بدست "آک پارتی" به دیده شک و تردید مینگرند. در حقیقت بخش بزرگی از مردم ترکیه مخالف اسلامیزه شدن ترکیه هستند.
در مقابل آن، مردم ترکیه حتا ماهیت ضد خلقی احزاب و سازمانهائی مثل حزب (CHP) جمهوریت خلق پارتی سی، و HDP خلق دمکرات پارت سی را بخوبی میشناسند.حزب CHP که روزگاری نمود تجسم ملی، و خدمت بمردم ترکیه بود، حزبی که؛ حزب زنده یاد آتاتورک محسوب میشد، تشکیلاتی که برای اجرای عدالت اجتماعی و خدمت به ملت تورک پایه گذاری شده بود، اینک سالهاست بدست امپریالیسم غرب از محتوا تهی گشته، در راس آن افراد ضد ملی و ضد ترکیه ای گماشته شده اند.
کسانیکه میخواهند به بهانه مختلف ترکیه را به عنوان ملیجک غرب در آورند، تا برای همیشه تحت فرمانشان باشد.
بنظر میرسد افندی ایشچی، گویا روحش نیز از این مسائل خبر ندارد. حتا یکبار در باره این جریانات ضد مردمی چیزی ننوشته است.
نگاه او به مسائل سیاسی جامعه ترکیه بسیار ناشیانه، متبدی و سطحی است. مثل خیابان یکطرفه است. او مسائل سیاسی را از دیدگاه رهبران ارمنی تبار حزب CHP، و رهبران کردتبار تشکیلات HDP میبیند.
در صورتیکه خط مشی سیاسیCHP در ترکیه، با اعمال سیاستهای سرویسهای مخفی، سالهاست از محتوای اصلی و ملی خود خالی شده، با حمایت امپریالیسم غرب بدست داشناکهای ارمنی، عوامل پکک و هواداران تروریسم داخلی پیش برده میشوند.
افندی آشچی اگر کمی شمه سیاسی داشته باشد، میتواند معنای سخنان اخیرا "جو بایدن" را در خصوص ترکیه بخوبی درک کند، که میگفت؛ اگر کودتای نظامی در ترکیه موفق نشد، با نفوذ و مداخله در انتخابات ترکیه، پارلمان ترکیه را بدست افراد دلخواه خود خواهیم سپرد. و این خود اعلام جنگ آشکار علیه مردم تورک و دولت ترکیه است... ادامه دارد