Skip to main content

سخنی با افندی آشچی (بخش دوم)

سخنی با افندی آشچی (بخش دوم)
Anonymous

سخنی با افندی آشچی (بخش دوم)
همچنانکه در مطلب قبلی خاطر نشان کردیم،
کسانیکه بدون شناخت دقیق از مسائل داخلی ترکیه، بدون شناخت دقیق از نقش نیروهای امپریالیستی، با هدف متلاشی کردن موجودیت

ترکیه، دانسته یا ندانشته با چشم پوشی از نقشه های شوم امپریالیسم و نقش ایادی و مزدوران آن، که برای کسب شهرت و شیرینکاری، نزد مطبوعات پانفارسیسم سر از پا نمی شناسند، و حتا با حمایت از جنایات سازمانهای تروریستی پکک که تا کنون سبب مرگ بیش از 40.000 نفر انسان بیگناه در ترکیه شده است، همچنین با حمایت از احزاب و سازمانهای مشابه آن مثل CHP و HDP، قصد خوش رقصی نزد سازمانهای بظاهر چپ پان ایرانیستی دارند،
لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشند، که در نظر مردم تورک بعنوان عناصر جاده صاف کن و دست نشانده بیگانگان، محسوب میشوند.
آنانیکه برای حفظ منافع شخصی و موقعیت اجتماعی خود، با بر خورداری از حمایت رسانه های تمامیت خواه پان ایرانیسم، به بهانه انتقاد از فرد اردوغان، در خصوص مسائل داخلی ترکیه بطور یکطرفه و بر علیه مردم تورک، و به نفع گروههای تروریستی بظاهر چپ، اظهار نظر میکنند، نه تنها لجام خود را بمثابه آلت دست، و عناصر بیمقدار امپریالیسم، بدست دشمنان میسپارند، بلکه خود نیز بعنوان افراد فرصت طلب، چاپلوس و نوکر صفت، در ردیف دشمنان درجه یک مردم تورک جای میگیرند.
چنانکه قبلا بدان اشاره کردیم، مردم تورکیه با حافظه تاریخی روشن، بخوبی بر این اصل واقف اند، که قوانین مصرّح ترکیه، که به همت زنده یاد آتاتورک تدوین شد، قوانین دمکراتیک، و لائیک است.
نزدیک صد سال پیش، زمانیکه قوانین لائیک و مدرن ترکیه تصویب شد، در آن زمان کشورهای معدودی در جهان، چنین قوانینی وضع کردند.
در واقع قانون اساسی لائیک، و مدرن ترکیه، ربطی به اردوغان و مدل اسلامی او، و ربطی به رهبران ارمنی تبار حزب (CHP) ندارد.
مردم ترکیه با تشخص دوستان و دشمانان خود،به این آگاهی تاریخی رسیده، بخوبی میدانند که امپریالیسم غرب، نه تنها در خارج مرزها، بلکه در داخل نیز، برای متلاشی کردن موجودیت ترکیه، با صرف میلیاردها دلار، با نفوذ در تار و پود دولت، ارتش و اقتصاد ترکیه، مخصوصا در مطبوعات، احزاب و گروههای سیاسی، با تزریق پولهای کلان به مزدورانش، هدفش تنها نابودی استقلال سیاسی ترکیه نیست، بلکه هدف اصلی آن از بین بردن سیستم لائیک و مدرن ترکیه، فراتر از آن، کشتن حس ملی و غرور مردم تورک، لت و پار کردن جغرافیای ترکیه است.
برای نیل به این مقصود از طرفی با مطرح کردن جناج تروریستی "گولن" تشکیلات مرموز او را با تخصیص میلیونها دلار، علیه سیستم لائیک تورکیه بسیج میکند، در صورتیکه عنصر "فتح الله گولن" بظاهر اسلامی، اما یک عنصر کودتاچی تروریست، و یک ارمنی است.
از سوی دیگر، امپریالیسم برای شدت بخشیدن به در گیرهای جناح های متخاصم سیاسی در ترکیه، برای ایجاد آشوب و بلوا در جامعه ترکیه، با حمایت از رئیس حزب CHP"کمال قلیچدار اوغلو" که یک ارمنی است، همچنین با حمایت مالی کلان از تشکیلات HDP که رئیس اش کردتبار و از حامیان تروریسم پکک است،دو جناح متخصم را علیه دولت و ملت ترکیه بسیج میکند.
البته در این میان نقش بعضی رسانه های غربی در تخریب چهره سیاسی ترکیه در انظار جهانی را نباید از نظر دور داشت، مطبوعات نامبرده از طرفی در پشت پرده با حمایت از گولن، و تشویق ترویج اسلام گرائی در جامعه ترکیه، از طرفی همین رسانه ها از نبود آزادی در ترکیه فریاد کشیده،در عین حال با دمکرات جلوه دادن تروریستهای پکک، از اسلامیزه شدن ترکیه شکایت کرده بیست و چهار ساعت به در گیری های سیاسی در جامعه ترکیه دامن میزنند.
در کل میتوان گفت که امپریالیسم غرب برای رسیدن به اهداف سیاسی خود در منطقه، در طول یک سده گذشته بطریق مزدوران خود نه تنها در خارج مرزهای ترکیه، تروریستهای پکک را به جان دولت ترکیه انداخته است، در داخل نیز کودتاهای خونینی بر جامعه ترکیه تحمیل کرده است. یکی از خونبارترین آن که اخیرا به بدست تشکیلات تروریستی"گولن"، اتفاق افتاد، شب هنگام عناصر کودتاچی ارتش برای ایجاد ترس و وحشت، برای در هم شکستن روحیه مردم تورکیه، با تانک توپ به خیابانها آمده، راههای ارتباطی پلها، و گذرگاهای مهم شهرها را مسدود کردند، با پرواز جنگنده های تهاجمی مجلس ملی ترکیه را، با راکتهای مرگبار هدف قرار داده با ایجاد آشوب و بلوا در شهر، از زمین و هوا بر روی مردم بی سلاح آتش گشودند، که منجر به کشته شدن 250 نفر از مردم بیگناه ترکیه، و زخمی شدن هزاران نفر انجامید.
حال سوال اینست، آیا افندی آشچی؛ که شب و روز برای تبلیغ منافع پانفارسیسم، قلم از دستش نمی افتد، در خصوص این کشتارهای خونین، در نقد عاملین این حوادث مرگبار مطلبی مرقوم فرمودند؟...
ادامه دارد؟