Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
صفحه نخست» slider » استانداری غرب آزربایجان یا مرکز عملیاتی پ.ک.ک؟!
استانداری غرب آزربایجان یا مرکز عملیاتی پ.ک.ک؟!
اؤیرنجی سسی: گسترش نفوذ افراد نزدیک به گروه‌های تروریستی به سیستم

تروریستی به سیستم مدیریتی غرب آزربایجان با ابتکار عمل محمدمهدی شهریاری روزبه‌روز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد.

آگوست 31, 2020 slider، آزربایجان جنوبی، اخبار ۰ دیدگاه
به گزارش اؤیرنجی سسی، دقیقاً یک سال پیش بود که اسکندر خنجری یکی از خبرنگاران کردزبان هوادار گروه تروریستی پ.ک.ک با حکم محمدمهدی شهریاری استاندار غیربومی غرب آزربایجان به سمت مسئول روابط عمومی استانداری انتصاب شد. امروز باگذشت یک سال از آن ماجرا، اسکندر خنجری در سیستم مدیریتی استان آزربایجان غربی دارای سه پست متفاوت است؛ اما این فرد کیست و چگونه توانسته طی یک سال این‌گونه پله‌های ترقی را طی کند.
حامد عطایی روزنامه‌نگار اهل اورمیه در توییتر خود با اشاره به اختصاص ۳ پست دولتی به یک فرد، نوشت: «یک فعال رسانه‌ای کرد طی یکی دو ماه اخیر در سه مجموعه حاکمیتی حکم گرفته است. در همه این احکام رد مدیرکل ارشاد وجود دارد. نگاه قومیتی ندارم؛ اما آنها که تکلیف می‌کنند هر جای بی‌ربط و با ربطی حضور و عکس این آدم باشد نیت غیر قومیتی خود را ثابت کرده‌اند؟»

خنجری وبلاگ نویس هوادار گروه تروریستی پ.ک.ک تا سال گذشته تنها در وبلاگ و کانال تلگرامی خودش به قلم‌زنی درباره موضوعات مختلف غرب آزربایجان می‌پرداخت. آشنایی وی با «عبدالسلام معروفی» فعال رسانه‌ای کردزبان و از افراد نزدیک به حزب دمکرات و «رضوان آیرملو» که نمایندگی روزنامه همشهری در آزربایجان غربی را مدیریت می‌کند از تیم امنیتی آذری‌ها سبب ورود او به عرصه رسانه شد.
بعد از انتصاب شهریاری به استانداری غرب آزربایجان، اسکندر خنجری با سفارش آیرملو و معروفی به تیم رسانه‌ای استاندار جدید ملحق شد. با حمایت‌های پنهان و آشکار آخوند «ناصر خدایاری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آزربایجان غربی که وی نیز از پیروان تفکر ایرانشهری است و به‌واسطه روابط نزدیک و دوستی خنجری با «کاظم شهریاری» برادرزاده استاندار، وی به‌صورت غیررسمی مسئولیت روابط عمومی استانداری را بر عهده گرفت.
«اسکندر خنجری» که به دلیل مشکل تبدیل وضعیت و استخدامی نمی‌توانست به‌صورت رسمی در رأس روابط عمومی استانداری قرار گیرد با حکم مستقیم محمدمهدی شهریاری در اداره جهاد کشاورزی استان استخدام شد و با تبدیل وضعیت کد استخدامی به‌صورت رسمی به سمت مسئول روابط عمومی استانداری آزربایجان غربی دست‌یافت.
پس از چند ماه با توصیه کاظم شهریاری به عمویش، خنجری مسئول تشریفات استانداری شد. هم‌زمان با این اتفاق، «زینب مسیبی» همسر اسکندر خنجری با دستور مستقیم محمدمهدی شهریاری به استخدام اداره راه و شهرسازی درآمد و پس از چند روز به سمت رئیس روابط عمومی این اداره منصوب شد.
هفته پیش نیز استاندار غیربومی غرب آزربایجان، طی حکمی خنجری را به سمت مسئول بزرگداشت هفته دولت منصوب کرد.