Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/qocatabriz/11756
آیا ایرانی‌ها باهوش‌ترین هستند؟!
خوشتان بیاید یا اعتراض کنید، باور کنید یا توجیه کنید..مهم نیست طبق آمار موسسه Intelligence related to income and climate

related to income and climate در همکاری با World Population Review لیست باهوشترین کشورهای دنیا که مردم آن کشورها از سواد و آگاهی روز و دانش زندگی جهانی و تحصیلات عالی برخوردار هستند امسال اعلام شده است. کشورهایی چون سنگاپور و ژاپن و کره و هنگ‌کنگ در رتبه‌های اول قرار دارند.

کشور ایران جزو رو به کم هوشترین کشورهای جهان در رتبه نود و شش قرار گرفته و صرفا از کشورهای آفریقایی و بعضی عربی بالا می‌باشد. این در حالی است که رتبه کشورهای همجوار مثل عراق، ترکیه، آذربایجان ده‌ها مرتبه بالاتر از ایران است. این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌هایی چون جایزه نوبل، آی کیو و رتبه‌های درسی تنظیم می‌شود.

توهمی که در برخی ساخته شده این است که ایرانیان مهم‌ترین جایگاه‌های مثلا آمریکا را دارند. باهوش‌ترین ملتیم و یا همه چیز را ما اختراع کرده‌ایم. رسانه‌ها و روشنفکران خصوصا ملی‌گرایان باستان پرست ، بزرگترین خیانت را به واقعیت کردهاند.

موفق ترین ملل هندی‌ها مثل سوندار بیچای از هند رئیس گوگل یا چینی‌ها و یا شهروندان آمریکای لاتین هستند. اگر در این مستی باهوش بودن و وسعت دو امپراطوری دو هزار سال پیش بمانیم تا چند سال دیگر رتبه ایران در آخرین قسمت‌ها خواهد بود.

هموطنان گرامی بدانید که واقع بینی حتی اگر تلخ باشد شرط اول شروع موفقیت است.‌اگر ندانیم مثلا در زابل هستیم و فکر کنیم در جلفا هستیم و قصد داشته باشیم به جلفا برویم هرگز از جای خود تکان نخواهیم خورد. اگر ندانیم که در تاریکی هستیم ،هرگز به سوی روشنایی حرکت نخواهیم کرد.

متن: رحیم بقال اصغری