Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/meshebashli/92
فقط یک پان‌ایرانیست می‌تواند!
۱. فقط یک پان‌ایرانیست می‌تواند در قرن ۲۱ که در مدت خیلی کوتاهی حجم علم دو برابر می‌شود و به دنبال آن پیشرفت و رفاه نصیب ملل

پیشرفت و رفاه نصیب ملل تلاشگر می‌گردد، پشت سر استخوان‌های پوسیده‌ی اجداد واقعی یا خیالی خویش سنگر گرفته و فارغ از تلاش برای پیشرفت و رفاه هر لحظه یادآور برتری‌های اجداد خویش شود.

۲. فقط یک پان‌ایرانیست می‌تواند اجداد ناتوان و درمانده‌ی خویش را با بزرگنمایی دروغین توانا نشان دهد. واقعیت آن است که محل مسکن و زندگی قوم فارس یعنی قسمتی از کویر لوت و حاشیه آن بیابانی است سوزان و بی‌آب و علف که زندگی در آن بسیار مشقت‌بار است و احتمالاً بدون ثروت تورکان و اعراب که بدانجا پمپاژ می‌گردد، زندگی در کویر و حاشیه‌ی آن غیر ممکن گردد. انتخاب چنین محلی برای زندگی ناتوانی و درماندگی اجداد قوم فارس را نشان می‌دهد. اما علی‌رغم این واقعیت پان‌ایرانیست‌ها به تبعیت از افسانه‌پردازی‌های فردوسی اجداد خویش را یگانه‌ی عالم می‌شمارند.

۳. فقط یک پان‌ایرانیست می‌تواند شکست مداوم پدران خویش را عین پیروزی قلمداد کرده و به تصویر کشد! واقعیت غیر قابل انکار و کتمان آن است که قوم فارس تقریباً در همیشه‌ی تاریخ زیر بیرق (بایراق) ملل دیگر مخصوصاً تورک‌ها بسر برده‌اند. حاکمیت آنها گذشته‌ی صد ساله دارد که با طرح و یاری دولت انگلستان و اراذل و اوباش تبریز بدست آورده‌اند. هر چند پان‌ایرانیست‌ها نمی‌توانند این واقعیت را انکار یا کتمان کنند اما با ترفندی دیگر سعی می‌کنند این شکست‌های مداوم را عین پیروزی به تصویر کشند.

پان‌ایرانیست‌ها مدعی‌اند که این درست است ما در جبهه‌ی جنگ شکست خورده‌ایم اما در جنگ فرهنگی همیشه پیروزی از آن ما بود و ما همیشه مهاجمان را به فرهنگ خویش در آورده‌ایم. ولی هیچ‌وقت به این سوال کوچک جواب نداده‌اند و نخواهند داد. چون چنین جوابی ندارند. اگر زبان یکی از اجزاء اصلی فرهنگ است که علاوه بر نقش ایجاد ارتباط، انتقال فرهنگ را نیز به نسل‌های بعد به عهده دارد، شما زبان کدام مهاجم را فارسی کرده‌اید؟ اگر دین یکی دیگر از اجزاء اصلی فرهنگ است که بسیاری از رفتارهای پیروان خویش را شکل می‌دهد، دین کدام مهاجم را تغییر داده و به دین خویش در آورده‌اید؟ کدام غذای خویش را بر سفره‌ی کدام مهاجم چیده‌اید؟ آیا شما از خود غذایی هم دارید؟ خورش قورمه (قوورما) سبزی، قیمه، بزباش (آبگوشت)، کوفته و ... غذاهایی هستند تورکی. شما لباس کدام مهاجمی را تغییر داده و لباس قوم فارس را بر تن‌اش پوشاندید؟

۴. فقط یک پان‌ایرانیست می‌تواند نقاط قوت نداشته‌ی خویش را به عنوان "داشته" برجسته‌سازی کند و نقاط ضعف پرشمار خویش را حاشیه‌رانی کند. به عنوان نمونه به بند ۳ توجه فرمایید.

۵. فقط یک پان‌ایرانیست می‌تواند در فحاشی حریف ده‌ها نفر باشد. صد البته هنر فحاشی ارثی است از پدران بی‌هنرشان. واقعیت آن است پدران بی‌هنر قوم فارس برای جبران شکست‌های مداوم در نبرد واقعی در عالم ذهن برای تسکین درد سنگین شکست روی به فحاشی می‌آوردند. برای نمونه به شاهنامه‌ی فردوسی، کتاب مقدس پان‌ایرانیست‌ها، مراجعه فرمایید.

۶. ...


مئشه‌باشلی

@meshebashli