Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/oyrencisesi/7589
ایرانیانی که تعویق چندبارهٔ بازگشایی مرز و برقراری پروازهای ترکیه را بهانه فحاشی به ترکیه و اردوغان می‌کنند بهتراست به این نکات توجه کنند:
1- اوضاع

‏ 1- اوضاع کرونا در ایران در یک کلمه وخیم است. اگر شما قبول ندارید بهتر است نگاهی به همین آمار رسمی ج.ا (نه حتی آمار واقعی) بیندازید، شاید ‏بهتراست نگاهی به تصاویر عزاداری محرم، وضعیت حمل‌ونقل عمومی، بازارها و مسافرت‌ها و... بکنید.

‏ 2- خود ترکیه درگیر موج دوم کرونا شده و بعد از کاهش مرگ‌ومیر روزانه به زیر 15 نفر اکنون این آمار دوباره به متوسط روزانه 40 نفر رسیده، بنابراین اگر سالم به ترکیه بیاید تضمینی نیست که بیمار ‏نشوید و این بیماری را به ایران و دیگر نقاط نبرید.

‏ 3- بسته ماندن مرز و لغو پروازها اصولاً ارتباطی به اردوغان ندارد، وزیر بهداشت ترکیه یک تکنو کرات است که از روز اول کلیه سیاست داخلی و خارجی ترکیه در مورد کرونا را تنظیم کرده، از این بابت هیچ‌کدام از این محدودیت‌ها که همگی هم ‏اثرات عمیق اقتصادی دارند محبوب دیگر اعضای کابینه یا شخص اردوغان نیست؛ بنابراین بهانه خوبی برای فحاشی پیدا نکرده‌اید.

‏ 4- دولت ترکیه یا ترکیش ایرلاین مسئولیتی بابت نیاز شما به سفر ترانزیتی ندارند، آنها حق‌دارند که به منافع و سلامت خود فکر کنند، ضمن اینکه آسیب اقتصادی این محدودیت‌ها را ‏پذیرفته‌اند، اگر نیاز مبرمی به سفر ترانزیتی دارید از مسیر امارات و قطر استفاده کنید.

اگر قبلاً بلیتی از ترکیش ایرلاین خریده‌اید و اکنون از عدم بازپرداخت وجه خود شاکی هستید باید بدانید که شما هیچ بلیتی از آنها نخریده‌اید! درواقع این شرکت شعبه‌ای در ایران ندارد و نمایندگان غیررسمی که ‏این بلیت‌ها را به شما فروخته‌اند تمامی پرداخت‌ها را از طریق یک شماره‌حساب خارجی مشترک انجام می‌دهند، بنابراین علیرغم اینکه نام شما روی بلیت است این ایرلاین صرفاً می‌تواند پول را به پرداخت‌کنندهٔ اصلی بازگرداند و هیچ تراکنش مالی با بانک‌های ایرانی ندارد.

کلیه افرادی که بلیت خود را ‏مستقل از آژانس‌های ایرانی و به‌صورت مستقیم توسط کارت‌بانکی خارجی خود خریداری کرده‌اند به‌راحتی می‌توانند پولشان را پس بگیرند، بنابراین فریاد خود را بر سر همین آژانس‌های واسطه بزنید که به خاطر حفظ اجباری مشتری و کوپن‌های تخفیف، بلیت شما را لغو نمی‌کنند و پولتان را پس نمی‌دهند.

‏ 5- اینکه در ترکیه وقت سفارت از کشوری ثالث دارید هم مسئولیت کشور ترکیه نیست، مسئول واقعی این وضعیت اول حکومت جمهوری اسلامی است که با پایه‌گذاری سنت سفارت نوردی آنها را از ایران فراری داده و دوم همین دولت‌های ثالثی هستند که علیرغم لاس زدن‌های همیشگی با جمهوری اسلامی و ایجاد پناهگاه امن برای سارقان ژست ‏قطع رابطه گرفته‌اند و زحمت این تظاهر هم بر دوش آدم‌های عادی افتاده که دخالتی نه در آن دزدی‌ها دارند و نه از دیوار سفارت بالا می‌روند. مصیبتی که دامن شما را گرفته ناشی از انفعال کلی جامعه ایران در برابر شرارت جمهوری اسلامی و تظاهر طرف‌های دیگر است.

برگرفته از توییتر



خبر و تحلیل در اؤیرنجی_سسی:
@oyrencisesi