Skip to main content

بیش از صد سال است که چپ یک

بیش از صد سال است که چپ یک
Anonymous
عنوان مقاله:
اومود اوزگون سخنگوی یک دروغ تاریخی

بیش از صد سال است که چپ یک دروغ تاریخی را میخواهد به عنوان حقیقت به مردم تحمیل کند .

شادروان پیشه وری بر اساس صد ها مدرک قربانی سیاست خارجی دولت شوروی شد .این زیاده خواهی روسیه را میتوان از اشغال اروپای شرقی و عقب جلو گردن مرزهای روسیه لهستان و المان درک کرد .در ایران هم روس‌ها عاشق مردم اذربایجان نبودند که بخواهند انها خوشبخت شوند.
هدف انها گسترش مرزهای روسیه بود و نه بیشتر .برای این کار کسی را بهتر از پیشه وری و ایجاد فرقه از همه جا بی خبر نیافتند .از همه مهمتر اینکه دولت شوروی از حزب توده خواست تا دکان های حزبی خود را در اذربایجان جمع کند و خفه خان بگیرد که گرفت .چرا روسیه این فرمان را صادر کرد؟
اعزام ارتش به اذربایجان وظیفه و حق قانونی مردم ایران و دولت بوده واگر نمی‌رفت و تجزیه طلبان را گوشمالی نمی‌داد مرتکب خطای نابخشودنی میگشت .
متاسفانه با اینکه دولت روسیه فرمان اخراج حزب توده را از اذربایجان صادر کرد ،حزب حلقه بگوش اگاهانه خطر تجزیه را تا کنون ندیده گرفته وبرای این خیانت تاریخی خود و روسیه هرساله در سالروز فرار پیشه وری از ایران در اعلامیه ای یاداور این ننگ تاریخی میشود .
همراه این حزب سرتاسر رسوای بیگانه پرست گروه تروریست فدایی نیز با دا دن اعلامیه درباره فرار پیشه وری این خیانت ملی را یاداور میشود.
ناگفته نماند نظام سابق در روشنگری درباره این خیانت ملی بیش از بیش کم کاری کرد .شعار نجات اذربایجان کافی نبود بلکه باید انچه در روسیه و شوروی می‌گذشت از کشتارهای میلیونی لنین جنگ داخلی واستالین و جنگ دوم تا رفتن بی خبران به روسیه و عاقبت از سیبری سر در اوردن و عاقبت مردن مردم ایران را اگاه میکردند .