Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/Galajayinyolu/6306
آلودگی صوتی یا امنیتی
حجت الهامی
 " با قهرماني شايسته تراكتور تيم محبوب آذربايجان در جام حذفي روز شيرين و به ياد ماندني در تاريخ پرافتخار آذربايجان

پرافتخار آذربايجان رقم خورد به مناسبت اين قهرماني شادي و هيجان طرفداران تراكتور در همه شهرهاي خطه آذربايجان قابل تصور بود اما  نيروي انتظامي به جاي همراهي با مردم در جشن پيروزي گويا وظيفه خود را برخورد قهرآميز و  مقابله خشن ديده بود.
مشاهدات عيني در خيابانهاي اورميه حاكي از آن بود كه هر گونه نشانه و نماد تيم محبوب تراكتور در دست هر كسي جرم محسوب شده  و جمع آوري مي شد هر ماشيني كه به هر نحوي ابراز شادي مي كرد متوقف شده و مدارك هويتي سرنشينان ضبط مي شد
برخورد ناشايست و زننده عوامل انتظامي كه هيجان و نشاط جوانان آذربایجان را نشانه گرفته بود واقعا بسي جاي تاسف داشت  
قبلا نيز بارها شادي خياباني مردم را در مناسبتهاي مختلف مثل رقابتهاي انتخاباتي يا قهرماني تيم ملي يا تيمهاي پر طرفدار ديگر را ديده بوديم اما چنين برخوردهاي تندي را از طرف نيروهاي انتظامي نديده بوديم حال جاي سوال و تعجب است كه چرا اين بار روي قرمز به  قهرماني قرمزپوشان آذربايجان نشان دادند.
خدا را شاهد مي گيرم كه هيچ حركت سياسي و غير اخلاقي نبود تنها شادي و نشانه هاي تيم محبوب تراكتور براي آنها گران آمده بود .
 به هر حال روز جمعه برگ ديگري بر كلكسيون افتخارات آذربايجان افزوده شد تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد!
 تصوير بدي كه از عملكرد نيروهاي انتظامي در آن روز در ذهنها نقش بست  به عينه نشان داد كه علي رغم تبليغات پر طمطراق آنها زياد هم با قاطبه مردم دوست و همراه نيستند."
مطلب فوق در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ به دنبال قهرمانی تراختور تیم محبوب آذربایجان در جام حذفی نشر یافته بود و امروز پس از ۷ سال یعنی۱۳ شهریور ۱۳۹۹ نیز عینا تکرار شد !
گویا این قصه پر غصه سر دراز دارد...
ما همچنان عقیده داریم که جرمی مرتکب نمی شویم که مستوجب برخورد فیزیکی و امنيتى باشیم و وظیفه ذاتی نیروهای انتظامی هم در اینگونه موارد تأمين معقولانه امنيت است چنانکه در ساير موارد مشابه بارها شاهد این رفتار بودیم.
در بحثی كه امروز با مأموران محترم يگان ویژه داشتیم نام جرم ما را " آلودگی صوتی " عنوان نمودند و ما هم اقدم زشت آنها را " آلودگی امنیتی " بیان کردیم.
البته اگر بهانه‌هایی مثل شیوع کرونا یا حرمت ایام محرم را ذکر می‌کردند قابل قبول و

منطقی‌تر بود.
به نظر من در مقابل رفتار ناشایست مأموران نیروهای نظامى عكس العمل ما بايد مؤدبانه و قانونى باشد چرا که اکثر آنها هم از این امریه قلبا و وجدانا ناراضى هستند.
ولى بحث ما با آمران و فرماندهان آنها تمام نخواهد شد و تا زنده هستیم به پای این حق عادی خود خواهیم ایستاد.
یا با منطق عاقلانه و عادلانه و قانون حقوق ما را قانع می‌کنند یا قانون خود خوانده و خودخواهانه آنها هم بی ارزش شده و به خودشان حواله می‌شود .
اگر آن امرای کینه‌ای به هر حال وظیفه و تکلیف خود را ندانند تکلیف ما روشن است.
در مقابل نارضایتی ملت و خود نظامیان از آنها البته که " نافرمانی مدنی " هم ارزش محسوب شود.


به کانال گله جه گین یولو بپیوندید


@Galajayinyolu