Skip to main content

دوستان گرامی، آریاپرستی

دوستان گرامی، آریاپرستی
تبریزی

دوستان گرامی، آریاپرستی پلیدترین و زهرآگین ترین چهره ناسیونالیسم در همه جهان و همه تاریخ بوده است و انسان ها در هیچ کجای جهان و در هیچ کجای تاریخ آن چنان که از آریاپرستی آسیب

دیده اند از شاخه های دیگر زهر کشنده ای به نام ناسیونالیسم آسیب ندیده اند! جنگ جهانی یکم با چهارده میلیون کشته ریشه در شاخه ای از آریاپرستی به نام پان ژرمنیسم داشت و جنگ جهانی دوم با پنجاه و پنج میلیون کشته ریشه در شاخه ای از آریاپرستی به نام نازیسم داشت! شوونیسم که سردمدار آن ناپلئون بناپارت فرانسوی بود نیز شاخه ای از آریاپرستی است و فاشیسم که سردمدار آن بنیتو موسولینی ایتالیائی بود نیز شاخه ای از آریاپرستی است!

آریاپرستی از اروپا به ایران راه یافت و پیش از بر سر کار آمدن محمدرضا پهلوی چیزی به نام آریاپرستی در ایران یافت نمی شد و سرانجام با دیوانه بازی های محمدرضا پهلوی آریاپرست بود که کار به انتحار اسلامی کشید و از سرزمین ایران دوزخی بی همتا در جهان ساخته شد!

به هر روی آریاپرستی پدیده ای وارداتی است و این که کسی خود را پژوهشگر تاریخ و فرهنگ بداند و پیاپی واژه آریا را به کار ببرد برابر با آن است که بدبختانه و با اندوه فراوان هنوز که هنوز است پندارهای زمان محمدرضا پهلوی از مغزش شسته نشده اند!