Skip to main content

دوستان گرامی، این داستان که

دوستان گرامی، این داستان که
تبریزی

دوستان گرامی، این داستان که آذربایجانی ها ترک نیستند و آذری هستند و آذری ها هم از نژاد اهورائی آریائی هستند در زمان محمدرضا پهلوی ساخته شد! در آذربایجان کسی نمی گوید که من آذری هستم و همه

خود را ترک می نامند! البته کسانی هستند که نا آگاهانه و بدون دانستن چرائی آذری نامیده شدن مردم آذربایجان در زمان محمدرضا پهلوی واژه آذری را به کار می برند! (حتی گروهی از ترک های نا آگاه ایران و جمهوری آذربایجان و ترکیه و جاهای دیگر!)

این که چرا از زمان محمدرضا پهلوی بدین سو مردم آذربایجان آذری نامیده شدند برای آن است که از یک سو مغز محمدرضا پهلوی با زهر آریاپرستی از کار افتاده بود و از سوی دیگر مادر محمدرضا پهلوی یک دختر ترک زبان و ترک نژاد و ترک تبار به نام تاج الملوک آیرملو بود که در باکو زاده شده بود و تاج الملوک آیرملو دختر ترک زبانی بود که هنگام آمدن به ایران زبان فارسی را نمی فهمید و از صفر آغاز به یادگیری زبان فارسی کرده بود!

برای ماله کشی کردن و ماست مالی کردن ترک بودن مادر محمدرضا پهلوی آریاپرست چاره ای نبود که چند داستان ساخته شوند که یکی از آن داستان ها هم این بود که مردم آذربایجان ترک نیستند و آذری هستند و آذری ها هم از نژاد اهورائی آریائی هستند! پس مادر ترک زبان محمدرضا پهلوی هم که در باکو زاده شده است ترک نیست و آذری است و از نژاد اهورائی آریائی است!!! داستان خنده دار دیگری که در زمان رژیم پهلوی ساخته شد این بود که آیرم همان آیرام است و آیرام هم همان آریان است پس آیرملوها از نژاد اهورائی آریائی هستند!!!

از سوی دیگر پدر رضاشاه به نام عباسعلی داداش بیگ از ترک های مازندران بود و زن او دختری ترک و قفقازی تبار به نام نوش آفرین آیرملو بود اما چون نوش آفرین آیرملو دختر بی سوادی بود که جز زبان ترکی زبان دیگری را نمی فهمید از این روی رضاشاه نیز ترک زبان به بار آمد و حتی در نوشته های صدها بار سانسور شده زمان محمدرضا پهلوی نیز آمده است که رضاشاه در بزرگسالی آغاز به یادگیری خواندن و نوشتن به زبان فارسی کرده است!

ترک بودن رضاشاه نیز در زمان محمدرضا پهلوی یا با داستان پردازی های خنده دار ماله کشی و ماست مالی می شد و یا به سختی سانسور می شد! چنان که فیلم گفتگوی رضاشاه با آتاترک به زبان ترکی هر جا که یافت شد از میان برده شد و رژیم محمدرضا پهلوی پول های گزافی را برای یافتن و از میان بردن این فیلم هزینه کرد! اکنون این پرسش ها درباره آذری بودن و آریائی بودن آذربایجانی ها پیش می آیند:

اگر مردم آذربایجان ترک نیستند و آذری هستند و آذری ها هم از نژاد اهورائی آریائی هستند آیا ترک های شیراز هم شیری هستند و شیری ها هم از نژاد اهورائی آریائی هستند؟

اگر مردم آذربایجان ترک نیستند و آذری هستند و آذری ها هم از نژاد اهورائی آریائی هستند آیا ترک های خراسان هم خراسی هستند و خراسی ها هم از نژاد اهورائی آریائی هستند؟

اگر مردم آذربایجان ترک نیستند و آذری هستند و آذری ها هم از نژاد اهورائی آریائی هستند آیا ترک های زنجان هم زنجی هستند و زنجی ها هم از نژاد اهورائی آریائی هستند؟

اگر مردم آذربایجان ترک نیستند و آذری هستند و آذری ها هم از نژاد اهورائی آریائی هستند آیا ترک های مازندران هم مازی هستند و مازی ها هم از نژاد اهورائی آریائی هستند؟

و ..... و ..... و .....

البته این سخنان که من می گویم نشانه پان ترک بودن من نیست و باورداشت من تک میهنی (انترناسیونالیسم) است و همچنان که همگان دیده اند پان ترک های گرامی بارانی از دشنام و ناسزا را درباره من و نوشته های من به ایران گلوبال می بارانند! در دو لینک زیر فیلم های سانسور شده در زمان محمدرضا پهلوی را می توانید ببینید که در آنها رضاشاه با آتاترک به زبان ترکی گفتگو کرده است

فیلم یک

https://www.youtube.com/watch?v=A5Cmb3gu_m4

فیلم دو

https://www.youtube.com/watch?v=2i019jlCjA8