Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
اظهارات امانوئل ماکرون در مورد ترکیه
رئیس جمهور فرانسه مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا را مثبت توصیف کرد
11.09.2020 ~ 11.09.2020
اظهارات امانوئل ماکرون در مورد ترکیه
امانوئل ماکرون


امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه طی سخنانی در اجلاس کشورهای اروپای جنوبی عضو اتحادیه اروپا با شرکت یونان، حکومت روم نشین قبرس ، پرتغال، مالت ، ایتالیا و اسپانیا در جزیره کورسیکا با میزبانی فرانسه اعلام کرد: به نظر من مذاکرات ترکیه و اتحادیه اروپا برای قبول عضویت کامل ترکیه در این اتحادیه برای دو طرف نیز مفید است. برنامه ریزی مشترک در عرصه اقتصادی و انرژی دوباره می‌تواند ، مورد بحث باشد.

رئیس جمهور فرانسه در پایان این اجلاس طی یک مصاحبه مطبوعاتی مشترک اعلام کرد: به عنوان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه مدیترانه باید سیاست سازنده‌ای داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به همبستگی با یونان در پی واقعه آتش سوزی در اردوگاه پناهندگان موریا در جزیره میدییلی گفت: فرانسه و آلمان تصمیم به قبول مهاجران زیر 18 سال از یونان گرفته است.

ماکرون با تاکید بر اینکه قرار داد مهاجرت امضا شده با ترکیه در سال 2016 باید دوباره زنده شود گفت: ما خواهان اجرای دوباره مکانیزم پس فرستادن مهاجرین غیر قانونی به ترکیه هستیم.

وی در مورد حوادث واقع در مدیترانه شرقی نیز گفت: هدف‌مان تاسیس روابط عادی با ترکیه برای تامین ثبات و استقرار در منطقه است. می‌خواهیم به اقدامات تک طرفه، فعالیت‌های حفاری و استخراج پایان داده شده و ضمن احترام به تحریم تسلیحاتی علیه لیبی، مسائل منطقه‌ای در مراجع بین المللی مذاکره شود.

رئیس جمهور فرانسه در پایان اجلاس با نخست وزیر یونان مذاکرات دو جانبه‌ایی انجام داد.