Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/c/1147774445/305800
بازار کسروی بازی
بازار کسروی بازی خیلی داغ شده است طوری که به هر سایت و وبلاگی مراجعه می کنید حلقه ای از گفتارهای کسروی در آن می چرخد .کسروی خود

کسروی در آن می چرخد .کسروی خود آمیزه ای از دروغ و حقیقت بود اما کسانی که وی را می ستایند فقط به گول زنی عوام مشغول هستند امثالی چون بهرام چوبینه ، علی امینی که کتاب های وی را در خارج منتشر می کنند به دنبال بازگشت ایران به همان دوره پهلوی هستند که طومار روحانیت وگروه های ضد پان ایرانیسم پیچیده شد .تکرار تاریخ سرلوحه اندیشه ایرانی است. اما بخش عجیب ماجرا همراهی طیفی از مذهبیون ملی گرا با کسروی گرایان می باشد . اپوزیسیون فارسی محور به شدت آثار کسروی را تجدید چاپ و با مقدمه ای مذهب ستیز و قوم ستیز روانه بازار می کنند .اینها بخشی از حرکت به اصطلاح مدنی آنها برای پر کردن میدان عمل می باشد در اینجا هرکس به تسلیح قوای خود مشغول است . دوران صلح مسلح آمیزه ای از فریب ، فضل فروشی و تقدس مآبی مدرن است .

⛔️ جامعه ایرانی گوئی برای زد و خورد آفریده شده و نشانی از فعالیت مدنی را ندارد همه از صلح حرف می زنند ولی برای دریدن همدیگر آماده می شوند .در حوزه اقتصاد بازاریان اجناس را به قیمت منافع حداکثری خود می فروشند ،دلال بازار ، عمده فروش و خرده فروش را گول می زند و عمده و خرده فروش نیز بر سر مشتری کلاه گشاد می گذارد .در حوزه فرهنگ نیز همین گونه است پان های متنوع با ادعاهای بزرگ در حال جمع کردن طرفدار برای خود هستند ،اصلاح طلب سعی می کند خود را موجه جلوه گر کند و اصول گرا با شدت شعار خود را سر می دهد . پان ایرانیسم چوبینه ، امینی ،کلاشی ، رضا پهلوی گوش ها را کر کرده است ،گروهای کردی ادعای سرزمینی دارند و هر روز ابعاد نقشه خود را پهن تر و گسترده تر می کنند .نهایت اینکه همه دارند به پرپایی جامعه مدنی می پردازند که تاب تحمل مدنیت را ندارد .

⛔️ اندیشه کسروی و کسروی گرایی بی آنکه فکر جدیدی بر جامعه تزریق کند در حال صف بندی برای مبارزه است. هرکسی آینده ای برای ایده خود ترسیم می کند که در آن اضداد به صلح می رسند ‌چنین پنداری پر از تناقض، لاف زنی است که تنها سعی می شود رنگ و لعابی مشتری پسند داشته باشد .کسروی گرایی در بطن خود دشمن تراش است ،آمال و آرزوی جز یک دست کردن مملکت و جامعه ندارد . برخی ادعا می کنند که کسروی قربانی جهالت مردم شد ولی واقعیت آن است که کسروی آزادی را فقط برای خود می خواست ،انحصار گرایی ،وی را به سمت کتاب سوزی و الحاد کشاند او می خواست از خود خدایی بسازد اما چون زورش نرسید پیامبری کذاب شد .

✍بهنام کیانی اجیرلی. @behnam_kianii