Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/ibrahimsavalan/1026
از وقتی که بحث جاده‌سازی در دامنه‌های ساوالان به میان آمده به کرات پرسیده می‌شود که اصلا دولت چه اصراری به احداث این جاده دارد و طرح توجیهی و دلیل انشای

انشای طرحی با این همه مخالفت منطقی و معقول چیست؟ موافقان و مجریان طرح پاسخ کلی اتصال مناطق گردشگری سرعین، اردبیل و مشکین به دامنه‌های وسیع ساوالان را دلیل انشای این طرح ذکر می‌کنند ولی آنها نیز در پاسخ به اینکه چه نیازی به این اتصال وجود دارد و چرا باید دامنه‌های ساوالان را درگیر این مناطق کرد پاسخی ندارند.

وقتی پاسخ قانع کننده‌ای پیدا نشود ذهن آدمی ناخودآگاه دنبال کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه می‌گردد زیرا اصرار به این طرح را نمی‌توان توجیه کرد و حتما باید کسانی از اجرای این طرح نفع داشته باشند. ایران‌وایر در گزارشی با عنوان «ادامه اعتراض فعالان محیط‌زیست به جاده‌سازی در دامنه کوه سبلان» (لینک در کامنت) از احتمال فروش دامنه‌های ساوالان جهت ویلاسازی سخن به میان آورده است که با عقل جور درمی‌آید. همچنان که ارتفاعات و جنگل‌های گردنه حیران قربانی ویلاسازی‌های سودجویان شد این دامنه‌های باصفا و وسیع نیز که در چند قدمی مناطق گردشگری و تفریحی سرعین و مشکین واقع شده‌اند می‌تواند کیس مناسبی برای سودجویانی باشد که حتی از تصاحب یک متر زمین بی‌صاحب هم صرف نظر نمی‌کنند. مشتریان آن ویلاها نیز از هم اکنون آماده هستند، کسانی که از محل دست اندازی به اموال مردم چنان ثروتی به هم زده‌اند که دیگر هیچ خواسته‌ای جز پنهان شدن در پشت دیوارهای بلند ویلاهای خودشان ندارند حاضر خواهند شد تا این محیط امن و باصفا را به قیمت‌های گزافی خریده و عیش و عشرت شبانه‌روزی خود را در آنجا مستقر سازند. و این چنین محیط زیست واقتصاد شهرهای ما قربانی عشرتکده‌های آنها می‌شود.

ایران‌وایر گزارش خود را با این جملات به پایان برده است: یکی از شهروندخبرنگاران «ایران‌وایر» با ارسال ویدیویی از تجمع اعتراضی شهروندان و فعالان محیط‌زیست مشکین‌شهر به پروژه کمربند طلایی، می‌گوید: «چرا مسوولان استان اردبیل به‌جای شنیدن اعتراض فعالان محیط‌زیست، پلیس سراغ ما می‌فرستد؟ چرا آقای عاملی (امام‌جمعه اردبیل) به جای حمایت از مردم، پشت مشتی سرمایه‌دار که می‌خواهند با کشیدن جاده و زخمی کردن ساوالان، اطراف این جاده‌ها ویلا بسازند، ایستاده است؟ آقای بهنامجو! بهتر نبود به‌جای خرج کردن بیت‌المال برای آسیب زدن به محیط‌زیست، این پول را صرف درست کردن راه‌های استان می‌کردید؟ تا کی قرار است ما در جاده مرگ پارس‌آباد_اردبیل کشته بدهیم اما دولت به جای شنیدن صدای مردم، با ما لج‌بازی کند.»
__________
https://iranwire.com/fa/news/ardabil/41201?fbclid=IwAR06t00u0HYjyWRUUaB8r3rhc33KkHh0-ULG1jvT_8lHSKjbPiqleicUBxY
—————-
@ibrahimsavalan