Skip to main content

مقاله «چرا من با خودمختاری و

مقاله «چرا من با خودمختاری و
محسن کردی
عنوان مقاله:
به پانترکان و سایر تجزیه طلبان

مقاله «چرا من با خودمختاری و جدایی طلبی مخالفم» نوشته من، محسن کردی، هنوز در سایت ایران گلوبال در صفحه اول هست. بقول آخوندها من در آنجا حجت را با شما تمام کردم. روشن کردم که .. ادامه.

روشن کردم که تفاوتی ندارد کمونیستها یا مجاهدین، یا ملی گرایان یا آخوندها، سلطنت طلبان و مشروطه خواهان و غیره در ایران تمامی قدرت را بدست بگیرند یا بطور پارلمانی قدرت تقسیم شود. یک امر مسلم است و آن اینکه در ایران هیچ استانی خودمختار و هیچ بخشی از خاک ایران جدا نخواهد شد مگر به ضرب شمشیر و بمب و موشک و تفنگ و کشتار. درک این نکته نیاز به هوش فراوانی هم ندارد. بالاتر از سیاهی که رنگی نیست؟ و نوشتم که آنچه پشت این قضیه نهفته است امکاناتی است که در یک کشور بزرگ فراهم است اما در کشور کوچک شده و ضعیف شده فراهم نیست. از بخت بد یا خوب زبان رسمی این کشور فارسی است و این هم عوض نخواهد شد. تغییر زبان، جدایی بخشی از خاک کشور یا خودمختاری در ایران ممکن نیست. اگر شده جوی خون براه بیافتد هیچ تغییری در این شرایط داده نخواهد شد. تاریخ باستان و گذشته و معاصر گواه این گفته است. در سایر کشورهای جهان نیز بجز چکسلواکی که در کمال نجابت و انسانیت و درک متقابل از هم جدا شدند، در سایر نقاط این جدایی ها با خونریزی و سالها درگیری و جنگ فراهم شده. دلیل این جدایی ساده چک و اسلواکی هم چیزی نبود بجز این که هر دو کشور منابع یکسانی داشتند که چیزی بجز خاک و کوه و جنگل و مراتع نیست و به هردو به اندازه کافی میرسید. اگرنه چنانچه زیر خاک مثلا اسلواکی میدانهای نفتی بزرگ وجود داشت بخش چک به همین راحتی تن به تجزیه و جدایی اسلواکی میداد؟؟ نه عزیز.. جوی خون براه می افتاد. جزایر فالکلند هزاران کیلومتر از انگلستان بدور است با این وجود وقتی آرژانتین که این جزیره کنار خاکش است ادعای مالکیت آنرا کرد و جزیره را اشغال کرد، نیروی دریایی انگلستان بسیج شد و این جزیره را از دست اشغالگران آرژانتینی بیرون کشید. در همین جنگ وقتی سفیر آمریکا به مارگارت تاچر گفت شماها با یک جزیره فکسنی آنطرف کره زمین چکار دارید بگذارید آرژانتین بردارد مارگارت تاچر پاسخ دندان شکنی به او داد و گفت وقتی ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم به پرل هاربر حمله کردند شما نگفتید پرل هاربر آنطرف کره زمین است بلکه صدها هزار سرباز و تانک و هواپیما بسیج کردید و سالها جنگ و خاک ژاپن را هم تسخیر کردید!
حالا حکایت ما و این جدایی طلبان است. اینجا فارسی مینویسند که نشان میدهد به احتمال قوی ایرانی هستند. بر سر قره باغ و ارمنستان و سوریه و کردستان و این که خاک متعلق و حق ترکیه است یا خیر دارند گریبان چاک میدهند. این نشانه چیست؟ نشانه این است که این پانترکها بخوبی میدانند که همبستگی ملی و خاک چقدر عزیر است و دفاع از آن عملی مقدس بطوری که اینها که نه سر پیاز ترکیه هستند و نه ته آن اینجا گریبان چاک میدهند که حق با ترکیه است. در مقابل یونان حق با ترکیه است و در مقابله با اسرائیل و آمریکا و اتحادیه اروپا هم حق با ترکیه است. آقا.. حس ناسیونالیسم تو را درک میکنم و تعجب میکنم که چرا تو که درک خوبی از این احساس داری و حتا برای خاک و حق کشور همسایه گریبان چاک میدهی چگونه اعتراض میکنی که من برای حفظ خاک خودم گریبان چاک ندهدم!؟ همه میدانیم که راه تجزیه خاک ایران از خون و باروت میگذرد دیگر حضور در اینجا و چانه زنی چه تاثیری دارد؟ آیا میخواهید نظر مرا عوض کنید؟ نظر دیگرانی که سر به این صفحه میزنند را عوض کنید؟ آیا اینها کودک هستند که منتظرند از کامنتهای شماها درس سیاست بگیرند و بد و خوب را تمیز دهند؟ تصور میکنید با این ناله ها که بیشتر بوی التماس میدهد کسی عوض میشود و به شما میگوید بفرمایید این خاک آذربایجان جنوبی تقدیم به شما؟ مگر دست اینهاست؟ مگر دست من است؟ اصلا من به سهم خودم کل آذربایجان ایران را به شما بخشیدم بروید برای خودتان حکومت تشکیل دهید و حالشو ببرید! والا!! پدرجان اینجا جای تبلیغات و نعره و شعار نیست.. اینها که اینجا هستند صاحبنظرند و ایده های خودشان را دارند. اینجا مکانی است برای تفسیر کردن نه مکانی برای رسیدن به حق! اینجا کسی این قدرت و اختیار را ندارد که شما را به خواسته تان برساند. لذا این نعره های مکتوب و این ناله ها و این نفرینها راه به جایی نخواهد برد و بیهوده است. اگر عقیده دارید که سالهاست فارسها ترکستان شما را اشغال کرده و ترکها را اسیمیلیزه میکنند و عقیده دارید این فاجعه است.. بروید ترکها را از خواب بیدار کنید و اسلحه دست شان بدهید. اینجا کسی برای حرف تو تره هم خرد نمیکند. عرض خود میبری و زحمت ما میداری. تنها جایی که موفق شدی این است که افکار را از مبارزه با جمهوری اسلامی به بیراهه ببری.