Skip to main content

جناب جمال.. شما فرض کن من یک

جناب جمال.. شما فرض کن من یک
محسن کردی
عنوان مقاله:
به جمال

جناب جمال.. شما فرض کن من یک فرانسوی هستم و دارم به اوضاع ایران نگاه میکنم و نظرم را راجع به این کشور میگویم. به نظر من فرانسوی.. این ایرانیانی که من می بینم و رهبران شان، این ملت هرکس یا

هر نیرویی قدرت را بدست بگیرد از تمامیت ارضی ایران دفاع خواهد کرد و هر حرکت تجزیه طلبانه را با بمب و موشک و گلوله سرکوب خواهد کرد. در همه کشورهای جهان چنین است و بر سر خاک در تاریخ کشته شده اند.
و اما نظر پان ایرانیستی من رو میخواهید؟ مطالب مرا با دقت بخوانید و سرسری رد نشوید. از نظر من پان ایرانیست.. بخشهایی از ایران که به زبان فارسی صحبت میکنند اگر خود را از بقیه جدا کنند زندگی مراتب صلح آمیز تری دارند و بدون نیاز به دیگران چهارنعل بسوی مدرنیته پیش خواهند رفت. روشن شد؟ پس اگر اینجا از تمامیت ارضی ایران صحبت میکنم تنها از این بابت است که آنرا بنفع همه ایرانیان میدانم و نه فقط فارس زبانها و نیز به این خاطر که تصورم بر این است که اگر یک رفراندم در ایران برگزار شود نه آذری ها، نه کردها و نه دیگران خواهان جدایی از خاک ایران نخواهند بود حتا اگر توسط حکومت مرکزی متشکل از همه ایرانیان خودمختاری هم موافقت نشود. لذا لطفا به من حمله نکنید اینها واقعیت است. مثل آن است که من پزشک کودک هستم و کودکی را نزد من بیاورند و من تشخیص بدهم که اضافه وزن این کودک بخاطر خوردن شکلات و شکر است و مادرش عصبانی بشود و بگوید تو چشم دیدن بچه منو نداری چون از بچه تو خوشگل تره!! نگاه شما به من اینچنین است. من دارم بیماری تشخیص میدم و بعد هم در قالب یک پان ایرانیست مثل یک پان ایرانیست آذری یا کرد یا ترک همه عقیده داریم که منافع مان در تمامیت ارضی ایران است. حالا هی بگو من فاشیست هستم.