Skip to main content

اما اگر نظری وسیعتری داشتی و

اما اگر نظری وسیعتری داشتی و
Anonymous
عنوان مقاله:
جمال جان من دردت را میفهمم اما...

اما اگر نظری وسیعتری داشتی و حساب دو دوتا را میکردی به این نتیجه میرسیدی که

کردستان عزیز با مردمی خوب آینده ای بسیار اسفبار در پیش دارد. چرا؟ خوب به چندین دلیل.
سرزمین کردستان صنعت پذیر نیست چراکه مردم کردستان مردمی کوهستانی اند و تا به حال نیز صنعتی در این منطقه رشد نکرده و رشد هم نخواهد کرد چونکه لوکوموتیو رشد نه تنها در کردستان بلکه در نقاط خارج از مرکز از ایستگاه دور شده و با فریاد قطار بایست هم این قطار توقف نمیکند. و اگر پولهای کمکی نرسند مردم این مناطق بیشتر از پیش هدر خواهند شد.
دوم اینکه هروز و هر ساعت ارزش نفت ریزش دارد و اگر در این برهه زمانی هنوز با فروش آن میشود زندگی کرد اما در ده سال آینده نفت و شاید تولید نفت گناه باشد.
درست است که مردم کرد میجنگند اما از دید ژئوپولیتیک باید که دریقا که زمان با مردم کرد همراه نیست و اگر اینجا و آنجا بعضی از رهبران، کردها را جلو می اندازند تا منافعشان را چاقتر کنند اما دریقا که زودگذر است. البته اینکه کردستان احزابی دارد خوب است و ممکن است که این احزاب مردم را از کجروی برهزر دارند.
من آینده کردستان را بسیار تیره میبینم و این تیرگی خوشهالم نمیکند. به این دلیل که در دوران دبیرستان ودر شهرستان چندین کرد را میشناختم که از رفتارشان لزت میبردم و بعدتر در بازداشگاه نیز از هم صحبتی با آنها چیزهای میآموختم.
سوم اینکه در سالهای 57 بسیاری از چپها در کوهستانهای کردستان پناگرفته بودند و اینها قوه حرکت گرفتن پادگانی شدند. از این رو باید بگویم که گرفتن یک پادگان و یا چند پادگان دردی را دوا نخواهد کرد. بدست آوردن چند تانک و چندین تفنگ نیز مساوی با پیروزی نخواهد بود.