Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/gunaztv2004/54410
شکایت جمهوری آذربایجان از ارمنستان به سازمان ملل
کشور آزربایجان شمالی با شکایت از ارمنستان متجاوز و اشغالگر، جهت اجرای مجازات‌ برای این کشور، در سطح بین‌

سطح بین‌الملل به سازمان ملل مراجعه می‌کند.

سرویس مطبوعاتی دادستانی کل آزربایجان شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام داشت که «حملات گسترده امروز ارتش ارمنستان اشغالگر را به سازمان ملل» ارجاع می‌کند.


در این بیانیه آمده است:
«در روز ۲۷ سپتامبر {امروز یکشنبه ۶ مهرماه} نیروهای مسلح ارمنستان حملات گسترده‌ای انجام دادند و با سلاح‌های کالیبر بزرگ، خمپاره و توپ از انواع کالیبرهای مختلف به‌شدت مواضع ارتش آذربایجان واقع در منطقه را هدف شلیک قرار دادند.

ارمنستان متجاوز، با نقض فاحش تعهدات خود در کنوانسیون ژنو، با سلاح‌های سنگین به مناطق غیرنظامی تیراندازی کرد و بدین ترتیب مرتکب جرائم مختلف علیه غیرنظامیان شد.

تاکنون در مجموع ۱۹ غیرنظامی با جراحات مختلف در بیمارستان بستری شده‌اند.

ما این تجاوزها را به تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهیم داد تا یک پرونده دادگاهی بین‌المللی ویژه ایجاد شود و بار دیگر ماهیت اشغالگر ارمنستان در صحنه بین‌الملل افشا شود و تحت قوانین بین‌المللی علیه این کشور متجاوز مجازات وضع کنند.

دادستانی کل جمهوری آزربایجان اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که نظامیان نیروهای مسلح ارمنستان که مرتکب جنایات مختلف شده‌اند به دادگاه کشیده شده و طبق قوانین بین‌المللی مجازات می‌شوند.»

@gunaztv2004