Skip to main content

من واقعا متوجه نمیشوم منظور

من واقعا متوجه نمیشوم منظور
آشچی

من واقعا متوجه نمیشوم منظور واقعی برخی افراد از بعضی کارهای کودکانه چی هست. یکی در هر کامنتش اسم آشچی رو برای مسائل بیربط مطرح میکنه. آن یکی نقل قول جعلی از آشچی میاره. آقاجان، مردم گرفتارند و اگه شما

بیکار و علافید مردم وقت اضافی ندارند با شما وارد بحثهایی در این سطح بشن. آقایان، وقتی جمله ای رو در علامت نقل قول میارید، یعنی این که شخص دقیقا و کلمه به کلمه آن جمله یا عبارت رو مطرح کرده و من هرگز جمله ای به این شکل ننوشتم: "مردم آزربایجان میتوانند از اکراد سیاست و تجربه بیاموزند"
اولا من هرگز از لفظ «اکراد» که بار تحقیر و متلک داره استفاده نمی کنم، ثانیا گفتم که مردم آذربایجان می تونند از تجربیات ه.د.پ بیاموزند و سر این حرفم هم هستم. نگفتم که مثلا از پژاک برند چیزی یاد بگیرند. ثالثا هرگز آذربایجان رو با «ز» نمی نویسم. اما از آن جا که هی با اصرار مسائل بیربط به من نسبت داده میشه، چند جمله می نویسم و خواهشم اینه که دوستان سرگرمی دیگری برای خودشون دست و پا بکنند:
1- در مورد قره باغ، به صورت رسمی، همه مجامع بین المللی، قره باغ رو بخشی از خاک جمهوری آذربایجان میدونند و تلاش برای آزادی قره باغ حق قانونی جمهوری آذربایجانه. البته ای کاش این کار با مذاکره و تفاهم انجام میشد ولی جمهوری آذربایجان سالها تلاش کرد موضوع از طریق مسالمت آمیز حل بشه ولی دولتهای مختلف در ارمنستان نشون دادند که علاقه ای به حل موضوع ندارند و لاجرم کار به اینجا کشید. امیدوارم که ارتش آذربایجان در عملیات اخیر موفق باشه و حداقل شرایطی پیش بیاد که مقداری خاک رو پس بگیره که بعدا با دست پر و از موضع قدرت مذاکره کنه. خوب این نظر جناب آشچی. میتونید به پوتین و ترامپ خبر بدید که جناب آشچی موضعش رو مشخص کرد و دیگه دست دست نکنند و قره باغ رو پس بدند به آذربایجان.
2- احمد شیک یک فعال سیاسی و روزنامه نگاره و نه یک شخصیت ادبی! شخصیت ادبی را از کجا در آوردید؟ کلیه کتابهای ایشان نیز مضامین کاملا سیاسی دارند (حالا اگر یک جایی شعر عاشقانه ای هم گفته باشد خبر ندارم ولی این باعث نمیشود تبدیل به یک شخصیت ادبی شود). احمد شیک و بسیاری دیگر افراد ممکن است روحیه کار حزبی نداشته باشند یا به حق انتقاداتی داشته باشند ولی این دلیل نمی شود که ایشان از همکاری با ه.د.پ پشیمان است. خود ایشان می گوید که به غیر از دبیر اولهای ه.د.پ (ه.د.پ هم زمان دو دبیر اول زن و مرد دارد) روحیه دموکراسی در این حزب وجود نداشت. اما مگر در کدام حزب ترکیه روحیه دموکراسی وجود دارد؟ در همه احزاب ترکیه از بزرگ تا کوچک سلطه دبیر اولها حاکم است. احمد شیک هم نگرانی اش این بود که به این ترتیب، روحیه بوروکراتیک بر حزب حاکم می شود و تبدیل می شود به ارگانی مثل ج.ه.پ. دلایل استعفای احمد شیک را در ذیل می آورم. ضمن این که ایشان (احتمالا با پیش بینی وجود افرادی مثل جناب ناظر) می گوید که لطفا به تئوریهای توطئه اعتباری ندهید:
Eş başkanlarımızı tenzih ederek, parti yönetiminde bulunan hakim bir anlayışın HDP'nin gücü, anlamı ve değerleri hilafına demokratik teamüllerden uzak tutumlarında ısrarları nedeniyle HDP’den istifa ettim.
"1 Nisan günü, ilgililerine iletmiş olduğum istifa kararım, bugün (4 Mayıs 2020) itibariyle resmiyet kazanmıştır. Kararım bireysel bir politik tutumun yansıması olup herhangi bir komplo teorisine itibar edilmemesi temennimdir. Yolumuz açık önümüz barış olsun."
https://tr.sputniknews.com/turkiye/202005041041967380-ahmet-sik-hdpden-istifa-etti/
باز ایشان می گوید که از پارتی استعفا داده نه از دوستی با ه.د.پ
https://www.gazeteduvar.com.tr/politika/2020/05/07/ahmet-sik-hdpden-istifa-ettim-yoldasliktan-degil
3- آقای محترم، با تکرار هزارباره یک دروغ، آن دروغ راست نمیشه. یک میلیون بار که تکرارش بکنی، یک میلیون بار دروغ گفته ای. پیشتر هم در آمده بودی که امام اوغلو و کیلیچداراوغلو ارمنی هستند. وقتی سند خواستیم از شما، فقط مثل کودکان لجوج و بی منطق پا بر زمین کوبیدی و حالا هم ادعاهای بی سر و ته دیگری مطرح میکنی. ضمن اینکه ارمنی یا کرد بودن و نبودن دلیل چیزی نمی شود، این همه اصرار شما نشان می دهد که عقلت به چیزی بیشتر از تحلیل تباری قد نمی دهد؛ درست مثل ناصر کرمی. حالا نوشته ای و اصرار داری که سیرری ثریا اؤندر کرد است. نیست عزیز من. اینجا کل زندگی ایشان نوشته شده ولی نرود میخ آهنین در سنگ!:
https://www.internethaber.com/sirri-sureyya-onder