Skip to main content

باز اینجا در برنامه ای به نام

باز اینجا در برنامه ای به نام
آشچی

باز اینجا در برنامه ای به نام (میدان سیاست – مجلس خلق از دقیقه 12:46) مجری از ایشان می پرسد که متولد کجایی؟

اؤندر جواب میدهد متولد آدی یامان هستم. مجری می پرسد که کرد هستی؟ اؤندر جواب میدهد بله، تا این مساله حل نشود کرد هستم. مجری میگوید یعنی به لحاظ اتنیکی؟ اؤندر میگوید به لحاظ اتنیکی ترک هستم.
https://www.youtube.com/watch?v=JvqPix8YX8Y
با ادبیاتی سخیف جناب ناظر نوشته که ایشان را جمهوری ترکیه از مجلس بیرون انداخت. نخیر جانم! در ه.د.پ قانونی وجود دارد که وکلای ملت فقط دو دوره پیاپی می توانند کاندید شوند. اؤندر دو دوره اش پر شده بود و کاندید نشد. اگر میشد، با کله رای می آورد. این را در یک مصاحبه با روشن چاکیر گفت ولی دیگر حوصله پیدا کردن این یکی مصاحبه را ندارم. این که می گویم بروید یک چیزی یاد بگیرید از ه.د.پ، یعنی این که این چیزها را یاد بگیرید و این طور رفتار بکنید نه این که غوره نشده مویز شده باشید و حزب تشکیل نداده سر رهبری اش دعوا بکنید و حزب نداشته تان را دچار انشعاب بکنید! دوستانه به اشخاص علاقه مند توصیه می کنم همه قسمتهای این برنامه را که لینکش را در بالا گذاشتم را تماشا بکنند تا به آخر. همین طور دیگر مصاحبه های اؤندر را. شخصا اعتقاد دارم اگر شخص آزاد اندیشی نظرات ایشان را بخواند، شیفته کاراکترش میشود.
بعد باز ادعا می کند که صلاح الدین دمیرتاش در دادگاههای ترکیه مجرم شناخته شد. صلاح الدین دمیرتاش در کلیه دادگاههایش از همه اتهامات وارده تا به امروز برائت کرده. ولیکن به سبب بی حقوقی نظام قضایی ترکیه همچنان در بازداشت است. یعنی هیچ جرمی بر علیه اش اثبات نشده ولی همین که در دادگاهی تبرئه میشود، بلافاصله مدعی العموم اتهام دیگری را مطرح میکند و ایشان در بازداشت میماند و این بازی کثیف و غیراخلاقی الان مدتهاست که ادامه دارد. نه فقط در مورد دمیرتاش که در مورد برخی افراد دیگر نظیر عثمان کاوالا که یک فعال سیاسی و حقوق بشر ترک است و الان دقیقا 1063 روز است که در بازداشت است! این موضوع روسیاهی بزرگی است برای نظام قضایی ترکیه انسانی را بدون اثبات جرم این همه مدت بلاتکلیف نگه می دارد. ولی روزی هم خواهد رسید که این افراد از زندان بیرون خواهند آمد و کسانی که این گونه غیر قانونی و غیر انسانی آنان را به حبس انداخته اند به زندان خواهند رفت. آن چنان که بازجوها و دادستانها و قضات منسوب به جنبش گولن تشریف بردند زندان.
به هر حال، من علاقه ای به این قبیل بحثهای غیر جدی با اطلاعات غلط (misinformation) ندارم و دیگر هم با مطرح کنندگان ادعاهای بی سند و مسند با ادبیات سخیف فاشیستی نظیر این که فلان ملیت برای توالت شویی آورده شدند وارد بحث نخواهم شد. این افراد یا به لحاظ فکری رشد نیافته اند یا مجری برنامه های رژیم ایران هستند که مثلا به جای مسائل ایران، مسائل ترکیه و غیره صبح تا شب بحث شود. بحثهایی که اگر با اطلاعات صحیح انجام شوند البته که می توانند مفید باشند اما با (misinformation) هیچ تاثیری در هیچ جایی نخواهند داشت.